امدادگری که تاکنون 100 بار خون اهدا کرد
امدادگری که تاکنون 100 بار خون اهدا کرد
سکان نیوز؛ حسن ( حسین ) ذوالفقاری اهل بابل متولد ۱۳۴۵ و دارای سه فرزند که دختر بزرگشان پزشک می باشد ، رکورددار برتر اهدای خون در مازندران می باشند.

به گزارش سکان نیوز، وی باغدار و پرورش‌دهنده ماهی و ساکن روستای ولوکلای بابل می‌باشند.
همسر و فرزندانشان هم جزو اهدا کنندگان خون بصورت مستمر هستند . آقای ذوالفقاری در مورد اولین باری که خون اهدا کردند
گفتند: سال ۱۳۶۲ دانش آموز سال اول نظری هنرستان نوشیروانی شماره ۴۱۲ بابل بودم که در آن زمان مرسوم بود برای دریافت خون اهدا کنندگان به ادارات و مدارس می رفتند، وقتی به مدرسه ما امدند علاقه مند شدم خون اهدا کنم ، چون سن من ۱۶ سال بود شرایط اهدای خون را نداشتم اما چون وزنم بالای ۵۰ کیلو قبول کردن خون اهدا کنم و همین مسیله جرقه ای برای اهدای خون در من بوجود اورد و الان نزدیک به چهل سال است بصورت مستمر خون اهدا می کنم .
تاکنون بیش از ۱۰۰ بار خون اهدا کردم یعنی بطور متوسط هر سه ماه خون می دهم .
اقای ذوالفقاری یاد اور شد بنده داوطلب و امدادگر هلال احمر بابل هستم و یکی از افتخارات زندگی ام خدمت در هلال احمر است.
یک بار به عنوان دواطلب و امدادگر اهدا کننده خون در مازندران رتبه برتر را کسب کردم .
ایشان در مورد فواید اهدای خون گفتند : فواید پزشگی اهدای خون تقریبا برای هم روشن است و بارها گفته شده است و نیاز به گفتن من نیست .
اما از لحاظ انسانی اهدای خون واقعا اهدای زندگی است چون خون تنها فراوردی است که مصنوعی تهیه نمیی شود باید افراد واجد شرایط در خون دادن واقعا از هم سبقت بگیرند .
در اینجا عرض کنم من خودم چون بصورت مستمر خون می دهم خیلی کم بیمار می شوم و بسیار کم قرص می خورم .
ایشان در خاتمه یاد اور شدند : الان در زمان کرونایی کمتر مردم راغب به اهدای خون بخاطر مسایل بهداشتی باشند باید بعرض برسانم در مرکز انتقال خون بابل تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و هیچ نگرانی وجود ندارد.