امتحانات شهریور ماه 20 مرداد تا 5 شهریور برگزار می‌شود
امتحانات شهریور ماه 20 مرداد تا 5 شهریور برگزار می‌شود
سکان نیوز/مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از زمان برگزاری امتحانات شهریور ماه در تاریخ 20 مرداد تا 5 شهریور خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛«علیرضا سعدی‌پور» در جلسه‌ای که به منظور بررسی شیوه نامه برگزاری امتحانات شهریور ماه برگزار شده بود گفت: این امتحانات از تاریخ 20 مرداد تا تاریخ 13 شهریور برگزار خواهد شد.
سعدی‌پور با اشاره به اینکه ارزیابی شهریور ماه دوره ی ابتدایی به دلیل بیماری کرونا به صورت غیر حضوری خواهد بود، خاطرنشان کرد: معلمان از تاریخ 20 مرداد تا تاریخ 5 شهریور نسبت به تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به تاریخ دقیق برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول، خاطر نشان کرد: این امتحانات در 13 روز کاری از تاریخ 20 مرداد تا تاریخ 5 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به دوره دوم متوسطه دانش‌آموزان نظام جدید و دانش‌آموزان نظام قدیم به جهت داشتن دروس واحد پیش دانشگاهی ، افزود: تاریخ برگزاری امتحانات دوره دوم متوسطه از 20 مرداد تا تاریخ 13 شهریور خواهد بود تا بتوانند دانش آموزان نظام قدیم که 24 واحد درسی دارند در آنها شرکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه امتحانات دوره کاردانش و فنی حرفه ای در دروس کارگاهی به صورت حضوری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تاریخ برگزاری امتحانات این دوره نیز از20مرداد تا تاریخ 5 شهریور خواهد بود.
وی در ارتباط با امتحانات جامع نیز افزود: این امتحانات نیز از تاریخ 20 مرداد تا تاریخ 13 شهریور برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول نیز همچنین با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از کرونا، افزود: با توجه شیوع مجدد این بیماری دانش آموزان هفتم و هشتم و پایه دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری خواهد بود و شورای مدرسه در ارتباط با نحوه برگزاری امتحانات تصمیم نهایی را خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه پایه دوازدهم و پایه نهم به جهت هدایت تحصیلی و کنکور از پایه های مهمی هستند افزود: امتحانات پایانی در این دو پایه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. تاریخ دقیق برگزاری امتحانات دوره دوازدهم متعاقبا بعد از اعلام ستاد ملی کرونا کشور اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری امتحانات نهایی، خاطرنشان کرد: حتما قبل از برگزاری امتحانات آمار دقیقی از سلامت دانش آموزان تهیه خواهد شد.