افزایش مصرف گاز دلیل خاموشی‌های برق در مازندران/تاکید بر مصرف بهینه در انرژی
افزایش مصرف گاز دلیل خاموشی‌های برق در مازندران/تاکید بر مصرف بهینه در انرژی
سکان نیوز:مدیرعامل توزیع نیروی برق مازندران با تاکید بر مصرف بهینه در انرژی، گفت: افزایش مصرف گاز دلیل خاموشی‌های برق در مازندران است.

به گزارش سکان نیوز/فرامرز سپری، در مورد دلایل اصلی خاموشی‌ها در مازندران ، مشکل اصلی آن را افزایش مصرف گاز عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش مصرف گاز، گاز برخی از نیروگاه‌ها قطع می شود و برای پایداری و تعادل بین مصرف و تولید خاموشی‌هایی اعمال می‌شود.

وی افزود: برای کم کردن زمان خاموشی‌ها راهکارهایی ارائه شد که یکی از این راهکارها خاموشی معابر، قطع گاز ادارات پر مصرف بوده که در دستور کار قرار گرفت. از امروز یکسری خاموشی‌ها احتمالی را در سایت اطلاع رسانی کردیم و سعی داریم این خاموشی‌ها فردا حذف شود.

سپری درباره افتتاح پروژه‌های انرزی در دهه فجر، گفت: 118 پروژه به ارزش 22 میلیارد تومان دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل کاهش تلفات، مقاوم‌سازی شبکه، رینگ و توسعه فیدر، مرمت روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی و توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق است، تصریح کرد: این پروژه‌ها در امور برق سوادکوه، جنوب بابل، جنوب ساری، آمل شرق، فریدونکنار، بابلسر، جویبار، امیرکلا و بهشهر، قائم‌شهر و نکا به بهره‌برداری می‌رسد.