اسدی؛ نيروگاه هاي خورشيدي نياز ضروري استان یزد است
اسدی؛ نيروگاه هاي خورشيدي نياز ضروري استان یزد است
سکان؛ مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد در ادامه با اشاره به اينكه با همت دولت، وزارت نيرو و ساير نهاد هاي نظارتي كشوري و استاني، قيمت خريد برق از نيروگاه هاي خورشيدي افزايش يافته است تصريح كرد: نيروگاه هاي خورشيدي نياز ضروري استان هستند.

به گزارش سکان، ابوالفضل اسدي با اشاره به اينكه ظرفيت نامي نيروگاه هاي استان يزد در مجموع 2790 مگاوات است، خاطرنشان كرد: ظرفيت نيروگاه هاي خورشيدي احداث شده در استان يزد به 81.5 مگاوات مي رسد كه از استان هاي برتر كشور به شمار مي رود.
وي بازه زماني كمتر از 10 ماه براي احداث و بهره برداري از نيروگاه ده مگاواتي كوشك در تير ماه 1400 را يك ركورد در صنعت برق كشور عنوان كرد و افزود: نيروگاه هاي ده مگاواتي شركت صنعتي و معدني چادر ملو و نيروگاه سه مگاواتي اردكان نيز در طول يك سال گذشته به ظرفيت نيروگاه هاي خورشيدي استان اضافه شده اند.
وي استان يزد را با دارا بودن بيش از 300 روز آفتابي در سال، وجود دشت هاي وسيع و شدت تابش مناسب خورشيد از استان هايي دانست كه پتانسيل مناسبي جهت احداث نيروگاه هاي خورشيدي و توليد انرژي خورشيدي دارد و ادامه داد: شركت صنعتي و معدني چادرملو در سال جاري يك نيروگاه خورشيدي در شهرستان بهاباد نيز احداث خواهد كرد.
مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد در ادامه با اشاره به اينكه با همت دولت، وزارت نيرو و ساير نهاد هاي نظارتي كشوري و استاني، قيمت خريد برق از نيروگاه هاي خورشيدي افزايش يافته است تصريح كرد: نيروگاه هاي خورشيدي نياز ضروري استان هستند.
وي ضمن اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده در راستاي هماهنگي با نهاد هاي استاني جهت جذب سرمايه گذار نيروگاه هاي خورشيدي در استان ابراز اميدواري كرد با تثبيت نرخ ارز و مشاركت نهاد هاي دولتي و خصوصي، قيمت تمام شده احداث نيروگاه خورشيدي كاهش يافته و سرمايه گذاري بيشتري را زمينه بهره برداري از انرژي خورشيدي شاهد باشيم.