استقرار نرم افزار اتوماسيون ايراني aSAS در شبكه انتقال غرب
استقرار نرم افزار اتوماسيون ايراني aSAS در شبكه انتقال غرب
سکان نیوز؛ مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب از استقرار موفقيت آميز نرم افزار اتوماسيون ايراني aSAS ساخت شركتي ايراني در شبكه انتقال برق غرب كشور خبر داد.

مهندس “علي اسدي” مديرعامل گفت: مراحل نصب و تست نرم افزار اتوماسيون aSAS ساخت شركت مهام شرق در پست 400 كيلوولت نيروگاهي زاگرس كرمانشاه با موفقيت به پايان رسيد.
وي افزود: عمليات نصب اين نرم افزار در پست 400 كيلوولت نيروگاهي زاگرس از اسفند ماه سال 97 آغاز و عليرغم تحت بار بودن پست و مشكلات مربوط به اخذ برنامه واحدهاي نيروگاهي و خطوط 400 كيلوولت اين ايستگاه كه در مسير تبادل انرژي با كشور عراق قرار دارد، در پايان مرداد ماه 98 تقريباً به طور كامل راه اندازي و فعال شد.
مهندس اسدي در ادامه به تشريح عملكرد اين نرم افزار و كنترل و ارزيابي صورت گرفته از عملكرد آن پرداخت و خاطرنشان ساخت: عملكرد اين نرم افزار در بخش مانيتورينگ سيستم شامل گرافيك و باسبار كالرينگ، اينديكيشن كليدها و سكسيونرها، اندازه گيري، ثبت آلارم و ايونت ها تست شد و عملكرد آن موفق بوده است.
وي اظهار داشت: عملكرد اين نرم افزار در قسمت كنترل كليدهاي قدرت و سكسيونرها براي همه فيدرهاي خطوط 400 كيلوولت و واحدهاي نيروگاه زاگرس به استثناي خط 400 كيلو ولت مرصاد به دليل عدم امكان اخذ برنامه خاموشي، در تست هاي مربوطه موفقيت آميز و عملكرد اين سيستم رضايت بخش بوده است.
مهندس اسدي افزود: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به سال جهش توليد نامگذاري شده است و با توجه به تأكيد ايشان بر استفاده از توان جوانان ايران اسلامي و نگاه به ظرفيت هاي داخل كشور، با افتخار “استقرار نرم افزار اتوماسيون ملي و كاملاً ايراني aSAS كه توسط شركت هاي دانش بنيان صنعت برق كشور” طراحي و توليد شده و عملكرد آن نيز موفق بوده را اعلام مي كنم.
مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب در پايان گفت: طراحي و توليد چنين برنامه هايي هم موجب قطع وابستگي به شركت هاي خارجي مي شود و هم صرفه جويي ارزي و ريالي را در پي دارد و از آن مهم تر اينكه روحيه خودباوري و تكيه بر ظرفيت ها و توان جوانان ايران اسلامي را تقويت مي كند.