استقبال ضعیف دانش‌آموزان مازندرانی از بازگشایی مدارس
استقبال ضعیف دانش‌آموزان مازندرانی از بازگشایی مدارس
سکان نیوز- مدارس استان مازندران در حالی دیروز نبه پس از ۸۶ روز تعطیلی اجباری کرونایی بازگشایی شد که با استقبال سرد دانش‌آموزان روبه‌رو شد.

به گزارش سکان نیوز/ شیوع ویروس کرونا در مازندران که از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار مشکوک در بابل شروع شد ، مدارس استان را از همان زمان به همراه دانشگاهها ، ورزشگاهها ، اماکن عمومی و بسیاری از بخش های اقتصادی تعطیل کرد.

اگر چه این بیماری اواخر اسفند به نقطه پیک اولیه رسید و از اوایل فروردین کاهشی شد ، ولی همچنان وضعیت استان با داشتن حدود 400 بیمار کرونایی در بیمارستان ها و شناسایی روزانه بیش از 50 بیمار جدید قرمز ارزیابی می شود.

آخرین گزارش وزارت بهداشت هم حاکیست که تا روز شنبه 27 اردیبهشت ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و آمار جان باختگان هم در کشور به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

دانش آموزان مازندران از ابتدای شیوع ویروس کرونا مجبور به کوچ اجباری به فضای مجازی و تحصیل همراه با خانه نشینی شدند. اما بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت تمامی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی بر روی دانش آموزان بازگشایی شد.

اما طبق گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در نخستین روز بازگشایی مدارس استان تنها ۱۴ درصد از مجموع ۵۳۶ هزار دانش آموز از باز شدن مدارس استقبال کردند.

البته بازگشایی مدارس اجباری نبوده و طبق گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تنها برای دانش آموزانی که از بستر آموزش مجازی برخوردار نیستند ضروری بوده و حضور دیگر دانش آموزان الزامی نداشت. همچنین با توجه به اعلام پیشین اداره کل آموزش و پرورش ، آحرین آمار دانش آموزان حاضر در کلاس های مجازی مازندران حدود ۸۵ درصد بوده که تقریبا با آمار حاضرین در مدارس طی روز گذشته همخوانی دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران درباره عدم استقبال دانش آموزان به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از این نیز پیش بینی می شد که استقبال زیادی از بازگشایی مدارس نشود.

اسفندیار نظری با اشاره به اینکه در حوزه متوسطه حدود ۱۰درصد از دانش آموزان مازندران در کلاس درس حاضر شدند، افزود: با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان مازندران از بستر آموزش مجازی برخوردار هستند لزومی برای حضور فیزیکی در کلاس درس وجود ندارد.

وی برگزاری کلاس های درس را مربوط به رفع اشکال عنوان کرد و گفت : این کلاس ها بر اساس جدول روزانه تحصیلی پیش از کرونا برگزار خواهد شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین به امتحانات دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش برای پایه هفتم ، هشتم، دهم و یازدهم امتحانی برگزار نخواهد شد و نمرات دانش آموزان بر اساس تشخیص معلم و مدیر مدارس داده می شود.

نظری گفت: امتحانات پایه نهم به واسطه هدایت تحصیلی به صورت حضوری انجام خواهد شد اما امتحان نهایی و سراسر برگزار نمی شود.