استخدام آتش‌نشانان زن ضرورت دارد
استخدام آتش‌نشانان زن ضرورت دارد
سکان نیوز؛ برای امدادرسانی در برخی از حوادث نیاز به حضور آتش‌نشانان زن وجود دارد، به همین دلیل استخدام این افراد یک ضرورت است.

زهرا صدراعظم نوری زئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این باره می‌گوید: بهترین کسی که می‌تواند به بانوان  خانه‌دار در حوادثی که در منازل رخ می‌دهد کمک کند بانوان آتش‌نشان هستند بنابراین به نظر می‌رسد استخدام آتش‌نشانان زن ضرورت دارد. در همین راستا اقدامات لازم را برای حضور 16 نفر از بانوان آتش‌نشان را در سازمان آتش‌نشانی انجام دادیم و به زودی از اولین خدمات آتش‌نشانان زن در حوادث شهری استفاده می‌کنیم.

البته شغل آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و سالهای خدمت آنها کمتر از کارکنان عادی است. پیروز حناچی شهردار تهران در این باره می‌گوید: برای جذب نیروهای جدید و آموزش تعدادی از آتش‌نشانان زن اقداماتی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این موضوع که آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود گفت: سالهای خدمت آنها کمتر از کارکنان عادی است و به طور مرتب این ورودی را در آتش‌نشانی را باید داشته باشیم تا نیروهای جدید وارد آتش‌نشانی شوند وآموزش ببینند.

به گفته شهردار تهران، آخرین بار حدود 200 نفر جذب سازمان آتش‌نشانی شدند.

شرایط استخدام آتش‌نشانان زن اعلام شد و متقاضیان می‌توانند از 5 اسفند به مدت 10 روز از درگاه اینترنتی azmoon125.tehran.ir اقدام کنند. تابعیت و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین به یک یاز ادیان رسمی کشور، دارا بودن حداقل مدرک رسمی دیپلم برای آقایان و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، صنایع، حقوق، روانشناسی، مدیریت صنعتی، بازرگانی، برق، جامعه‌شناسی، بهداشت حرفه‌ای و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کارشناسی، مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران از جمله ویژگی‌ها برای بانوان است.