استاندار خواستار راه‌اندازی خانه جوانان در تمامی شهرهای مازندران شد
استاندار خواستار راه‌اندازی خانه جوانان در تمامی شهرهای مازندران شد
سکان نیوز - استاندار مازندران یکی از دغدغه‌های مهم قابل توجه برای مدیران را حل مشکلات حوزه جوانان دانست و خواستار راه‌اندازی خانه جوانان در تمامی شهرستان‌های استان شد.

سکان نیوز/ به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ساماندهی امور جوانان استان مازندران در ساری افزود : مدیران مرتبط با برنامه ریزی مدون نسبت به غنی سازی اوقات فراغت جوانان در تعطیلات تابستانی فعال شوند و هر گونه برنامه ریزی برای این قشر باید متناسب با مطالبات و نیاز جوانان باشد.
نماینده عالی دولت در استان مازندران اضافه کرد: مشکلات جوانان فرابخشی است و همه بخش ها و نهادها باید برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان وارد میدان شوند.
حسین زادگان توجه به به شرکت های دانش بنیان ، آسیب های اجتماعی مرتبط با جوانان را مهم ترین برنامه کاری برای مدیران شهرستانی دانست و اضافه کرد : با برداشتن موانع ساختاری ، تمام مشکلات مرتبط با جوانان در شهرستان ها قابل حل است.
رییس ستاد ساماندهی جوانان استان مازندران راه اندازی خانه های جوانان را در شهرستان ها از اولویت برنامه های فرمانداران دانست و اظهار داشت : فرمانداران باید از فضاهای مازاد در شهرستان های محل خدمتشان برای راه اندازی خانه های جوانان استفاده کنند.
حسین زادگان پیگیری امور جوانان ، راه اندازی خانه جوانان و کاهش سن مدیریتی و رفع مشکلات جوانان در حوزه اقتصادی ، اشتغال و تسهیلات را از دیگر برنامه های اولویت دار فرمانداران بیان کرد.
وی با استقبال از پیشنهادات جوانان برای رفع مشکلاتشان گفت : پیشنهاداتی می تواند کاربردی باشد که قابلیت اجرایی داشته باشد و تمام مطالبات جوانان در حوزه های مختلف باید ساماندهی و با اولویت به آنها پرداخته شود.
استاندار مازندران به کارگیری جوانان در امور مدیریتی و کاهش سن مدیریتی در استان را از دستاوردهای مهم بهره گیری از جوانان در امور اداری و مدیریتی در این خطه شمال کشور بیان کرد.
نقش پررنگ جوانان در مقابله با کرونا
مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران هم در این نشست با قدردانی از دغدغه نماینده عالی دولت در استان نسبت به امور جوانان و برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان گفت : جوانان مازندران با شیوع ویروس کرونا برای خدمات رسانی به مردم پای کار بودند و توانستند با تامین برخی تجهیزات حفاظتی و ارسال آنها به مراکز درمانی و مردم دغدغه های مردمی را نسبت به این مشکل کاهش دهند.
حبیب حسین زادگان افزود : سازمان های مردم نهاد جوانان استان در تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی با همکاری بسیج ورزشکاران استان نقش پررنگی ایفاء کردند.
وی ادامه داد : جوانان با نگاه مسئولانه همانند روزهای هشت سال دفاع مقدس ، تاثیر گذاری خود را برای مقابله با این ویروس و خدمات رسانی به مردم نشان دادند.
حسین زادگان گفت : قطعا جوانان ما با این احساس مسئولیت می تواند نقش پررنگی نیز در جهش تولید در سطح ملی داشته باشند و باید از توانمندی و استعداد جوانان در سال جهش تولید استفاده شود.
استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت دارد که یک سوم آن را جوانان تشکیل می دهند.