اردوی راهیان نور باید همانند پیاده روی اربعین  مردمی شود
اردوی راهیان نور باید همانند پیاده روی اربعین  مردمی شود
سکان نیوز؛ مسئول اردویی،گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران بیان داشت: اردوی راهیان نور باید همانند پیاده روی اربعین  مردمی شود.

به گزارش سکان، سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول اردویی،گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران با اشاره به اینکه سپاه کربلا در راستای بحث راهیان نور و مردمی کردن راهیان نور و  بحث ارزان سازی سفر با کمک خیرین اظهار داشت: امسال این اتفاق در مازندران رقم خورد.مجموعه سپاه کربلا با کمک خیرین توانست در مسئله اسکان و تغذیه  زائر کاهش هزینه داشته باشد که با کیفیت ترین و مناسبت ترین خدمات برای زائرین مناطق عملیاتی همراه است.
وی به هوشمند سازی ثبت نان کاروان ها اشاره کرد و گفت: اماده کردن بسترهای راهیان نور، که مهم ترین آن هوشمند سازی ثبت نام کاروان های راهیان نور بود. در گذشته بصورت سنتی ثبت نام انجام میشد و آن دسته از مردمی که به صورت خودروهای شخصی درصدد بودند تا در اردوی های راهیان نور شرکت کنند، دسترسی به مراکز ثبت نام نداشتند .امسال  سامانه ای طراحی شد و  مردم عزیز می توانستند از 5 بهمن در این سامانه ثبت نام کنند . در این سامانه بازه های ثبت نام از 17 اسفند تا 4 فروردین تعریف شده است که درسامانه بخش اسکان هم در اختیار زائرین قرار گرفت و هم تشرف به مناطق عملیاتی به صورت پیشنهادی مشخص شد.
سرهنگ عباسپور افزود:  کاروان هایی که از مازندران به سمت جنوب حرکت میکنند، پس از رسیدن به خوزستان،   غروب روز اول را در اردوگاه شهید جعفزاده اندیمشک اسکان می یابند و و صبح روز بعد برای بازدید از یادمان فتح المبین و یادمان شهدای هفت تپه راهی می شوند. یادمان شهدای هفت تپه با همت همه دلسوزان عرصه ایثار و شهادت و با تدفین دو شهید گمنام احیا شد. کاروان ها بعدازظهر پس از بازدید این دو یادمان به سمت خرمشهر و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر راهی می شوند و شب در این اردوگاه اسکان می یابند.کاروان ها دوشب دراین اردوگاه اسکان دارند.
اما روز دوم بازدید کاروان ها از یادمان عملیاتی والفجر هشت و اروند کنار که یکی از مناطق عملیاتی لشکر پرافتخار لشکر 25 کربلا است حضور می یابند. و بعدازظهر کاروان ها به سمت ارودگاه به صرف نهار باز میگردند و بعدازظهر هم کاروان ها به سمت یادمان نهر خیرین و بازدید از یادمان شلمچه راهی می شوند.
روز بعد هم کاروان ها به سمت یادمان طلائیه و هویزه راهی می شوند و آخرین حضور کاروان ها هم که اختتامیه راهیان نور  است حضور رائرین در معراج شهدای شهید محمودوند اهواز است.
مسئول اردویی،گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران بیان داشت: همه کاروان ها ازاین فضا استقبال کردند و امسال حضور خودروهای شخصی پررنگ بود . باید به این سمت برویم که اردوی راهیان نور را مردمی کنیم همانند مردمی کردن پیاده روی اربعین ، این بستر مهیا شود که مردم با خودروهای شخصی از راهیان نور در سال های آینده استفاده کنند.
وی در خصوص خدمات قابل ارائه این اردو گفت: در دو مجموعه اسکان کاروان راهیان نور مازندران، که یک اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک، و دیگری اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر به اضافه یادمان شهدای هفت تپه، حدود 250 خادم مشغول فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی، خدماتی،پشتیبانی،بهداری و بهداشت و سلامت و … می باشند که از این تعداد 100 نفر خانم و 150 نفر آقا هستند. خادم الشهدا در ایام راهیان نور هرساله حضور پیدا می کنند. اما در دو سالی که بخاطر کرونا در اردوی راهیان نور وقفه ایجاد شده بود، خادمین در مسئله مبارزه با کرونا در عرصه های جهادی فعالیت  می کردند.