ارجاع پرونده رئیس دانشگاه فرهنگیان به دادگاه
ارجاع پرونده رئیس دانشگاه فرهنگیان به دادگاه
سکان نیوز؛ رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه عدم پاسخگویی به این کمیسیون طبق ماده واحده، جرم انگاری شده و مجازات قانونی در پی دارد، تأکید کرد: آقای خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان از طرف کمیسیون اصل 90 به دستگاه قضایی معرفی شد

شجاعی با اشاره به قانون اجازه مکاتبه مستقیم کمیسیون اصل 90 با دستگاه‌های دولتی گفت: پیرو شکایتی که در مورد دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون اصل 90 شده بود، مکاتبه‌ای با رییس دانشگاه فرهنگیان آقای خنیفر انجام شد. ایشان مکلف بود حداکثر ظرف مدت یک ماه به کمیسیون پاسخ دهد. وی با اشاره به عدم پاسخگویی رئیس دانشگاه فرهنگیان در این مدت ادامه داد: با توجه به عدم پاسخگویی، کمیسیون، نامه دوم پیرو را هم به رئیس دانشگاه فرهنگیان ارسال کرد که به این نامه هم پاسخی داده نشد.

وی با اشاره به اینکه عدم پاسخگویی به این کمیسیون طبق ماده واحده، جرم انگاری شده و مجازات قانونی در پی دارد، تأکید کرد: آقای خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان از طرف کمیسیون اصل 90 به دستگاه قضایی معرفی شده و در دستگاه قضایی رسیدگی به این تخلف انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد که با توجه به اینکه رئیس دانشگاه فرهنگیان حدود دو ماه از ارسال پاسخ به کمیسیون اصل 90 استنکاف کردند، این معرفی به قوه قضاییه صورت پذیرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان افزود: ما پیگیر هستیم که در قوه قضاییه به سرعت به این پرونده رسیدگی شود و فرد متخلف به مجازات قانونی‌اش محکوم شود.