ارتقاء و پایداری شبکه برق فرودگاه، مجتمع های تجاری حافظ، ثابت توسط توزیع برق مشهد
ارتقاء و پایداری شبکه برق فرودگاه، مجتمع های تجاری حافظ، ثابت توسط توزیع برق مشهد
سکان نیوز؛ به منظور ارتقاء و پایداری شبکه برق فرودگاه، مجتمع های تجاری حافظ، ثابت و ... بارگیری از پست 132 کیلوولت حافظ در امور برق ناحیه ثامن اجرایی شد.

مهندس سیدمهدی میرزایی مدیر امور برق ناحیه ثامن گفت: با توجه به پرباری خطوط 63 و به منظور تأمین برق پایدار و مطمئن برای فرودگاه و مراکز تجاری در شهر مشهد و همچنین توسعه و گسترش شبکه های بیست کیلو ولت، بارگیری و تأمین برق شبکه های توزیع برق از پست 132 حافظ اجرایی گردید که احداث این پست نیز به همین منظور بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور با اعتبار 5 میلیارد تومان اجراء شده است گفت: کاهش بار از پست های 63 بهار، طرق و کاهش بار خطوط پربار 20 کیلوولت، همچنین تامین برق مشترکین جدید مانند دیماند مورد نیاز برای توسعه و پایداری برق فرودگاه، مجتمع حافظ، مجتمع ثابت و … از طریق پست مذکور از جمله اهداف و شاخص های این پروژه بوده است.

شبکه اجراء شده در این پروژه به طول 5/5 کیلومتر 20 کیلوولت هوایی و 2 کیلومتر 20 کیلوولت زمینی و تعویض تابلوهای 20 کیلوولت پست های توزیع حافظ و سازمان آب برای ایجاد قدرت مانور می باشد.

مهندس میرزایی به صرفه جویی انجام شده در این پروژه نیز اشاره کرد. گفت: اگر فیدرهای خروجی پست حافظ به صورت تونل انرژی اجراء می شد. هزینه ای معادل 2/1 میلیارد تومان به دنبال داشت که با اجرای غلاف گذاری و ایجاد حوضچه های خاص، که علاوه بر امکان احداث 15 فیدر و داشتن مزیت نسبی تونل و حذف امکان سرقت کابل ها، صرفه جویی 800 میلیون تومانی فراهم گردیده است.

وی اظهار داشت از دیگر ویژگی های اجرای این پروژه احیای کانال عرضی پل انقلاب با ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد تومان می باشد که چندین سال بدلیل معارضاتی که با فضای سبز شهرداری داشت بلااستفاده مانده بود که خوشبختانه با تعاملی که با شهرداری صورت پذیرفت با هزینه بسیار پائینی احیاء گردید.