اختلافات در ستاد ملی کرونا صدای وزیر را در آورد
اختلافات در ستاد ملی کرونا صدای وزیر را در آورد
سکان نیوز؛ وزیر بهداشت با بیان اینکه این خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است، ادامه داد: می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از مردم و کسبه‌ای که روزهای سخت کرونا محدودیت‌ها را تحمل کردند گفت: حتی یک مرگ هم برای ما غم‌انگیز است، اما دستاوردهای امروز را باید به این مردم تبریک گفت.

وی با بیان اینکه ما برای مرگ هیچ شهروندی در هیچ جای دنیا احساس شادمانی نمی‌کنیم، ادامه داد: دو رقمی شدن مرگ‌ها دستاوردی است که در سالروز ورود امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی باید آن را به این مردم تبریک گفت.
نمکی با اشاره به اینکه این دستاورد بزرگی بود ادامه داد: اما ما و همکارانمان همواره نگران بازگشت موج جدید بیماری هستیم افزود: این ویروس پیچیده هر روز از خودش چهره‌های بسیار متفاوت و موزیانه‌ای را نشان می‌دهد و با جهش‌هایی که در اقصی نقاط جهان از خودش نشان داده همه را نگران کرده است و همه گران هستند که با یک خیز جدید بیماری مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس به جوان و پیر رحم نمی‌کند، گفت: دیدیم قهرمان فوتبال ما در سن 45 سالگی به دلیل کرونا از دنیا رفت. اگر لحظه‌ای غفلت کنیم ویروس از کوچک ترین روزنه ما را هدف قرار می‌دهد، من در پیک‌های قبلی هم گفتم که ممکن است در دقایق آخر از این زمین گل‌های وحشتناک بخوریم الان هم هشدار می‌دهم.

وی با بیان اینکه ما تمام حواسمان را جمع کردیم که به دام یک تله هولناک جدید نیفتیم گفت: این نگرانی وجود دارد که ساده انگاری، عادی انگاری و بی‌توجهی به خطر بیماری ما را دچار خیز چهارم بیماری در کشور کند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اگر دچار خیز چهارم بیماری شویم ارتفاعی به مراتب بیشتر و سرعت انتشار آن به مراتب بیشتر خواهد بود ادامه داد: این همدلی و وفاق و سرمایه ملی را به عنوان یک دستاورد بزرگ را که با کمک همه از جمله بسیج وسازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها محقق شده است را باید حفظ کنیم و این طرح محله ور استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد نشستی که در محضر رهبر معظم انقلاب داشتیم سرفصل جدیدی در مبارزه با ویروس کرونا آغاز شد گفت: باید وضعیت موجود را حفظ کنیم و این همدلی و وفاق را نشکنیم.

نمکی با اشاره به اینکه این سرمایه بزرگ ملی می‌تواند در همه بحران‌ها به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد به کار آید افزود: همدلی و وفاق ایجا شده را نباید سست کنیم و آن را برای روزهای سخت و پربحران این مملکت به عنوان یک زیرساخت نگه داریم.

وی با بیان اینکه توصیه من این است که شعله‌های کوچک بیماری در اقصی نقاط کشور را خاموش کرده و امروز که آمار ما کاهش یافته است از این فرصت طلایی استفاده کنیم گفت: باید مراقب بود تا این شعله‌های کوچک آتش به دامن سلامتی ما نیندازد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همان طور که حاج قاسم خانه به خانه به دنبال داعش رفت ما هم باید خانه به خانه به دنبال ویروس کرونا برویم و تست بگیریم اظهار داشت: امروز ابزار گسترده‌ای برای مبارزه با بیماری داریم.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم امروز با ورود بخش خصوصی تست‌های سریع را افزایش داده و کانون‌های کرونا را شناسایی کنیم گفت: کارهای زیادی انجام شده هر چند هنوز هم امکانات ما در حد مطلوب نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پیامی دارم به بازرگان فعال این عرصه که در شرایط کرونایی فکر می‌کنند می‌توانند در این آشفته بازار سوار موج اقتصادی شوند گفت: این افراد بدانند که وزیر بهداشت این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

وی ادامه داد: من روزی که سرپرست شدم دکان برخی را در سازمان غذا و دارو و هیئت امنای ارزی تعطیل کردم. خیلی‌ها گفتتد مگر تو رای نمی‌خواهی؟ گفتم من آبروی خودم را نزد خدا می‌خواهم، روز قیامت خداوند نمی‌گوید تو که اشراف داشتی بر این فساد پس چرا معامله کردی؟ آقایانی هم که برخی بلواها را راه می‌اندازند به امید جا به جا کردن برخی منابع، این خواب را پریشان ببینند، اجازه نخواهیم داد که در این ایام پر بلا عده‌ای بازار تازه راه بیندازند. مردم بدانند من روز اول با آنها بیعت کردم که آنچه میان من، خداوند و قلبم می‌گذرد را بیان کنم و مصلحت اندیشی مانع نشود برخی حرف‌ها را به مردم نگویم.

وی با بیان اینکه من همان کسی هستم که در زمان سرپرستی دکان بعضی‌ها را در سازمان غذا و دارو و هیئت امنای ارزی بستم ادامه داد: در آن زمان به من گفتند “مگر رای نمی‌خواهی” و من گفتم” من آبرو می‌خواهم.”

نمکی با بیان اینکه روز قیامت خداوند از من می‌پرسد تو که به این فساد اشراف داشتی رضایت من را با چه کسی و چه چیزی معامله کردی؟ گفت: اجازه نمی‌دهیم در این ایام پر بلا عده‌ای دکان تازه برای خود باز کنند.

وی با اشاره به اینکه روز اول با خدا ببعت کردم به مصلحت‌اندیشی مانع نشود تا چیزی را به مردم نگویم ادامه داد: الان هم می‌گویم هم واکسن داخلی را دنبال می‌کنیم هم واکسن خارجی را و از مطمئن‌ترین منابع واکسن را تامین کرده و آن را وارد می‌کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه این خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است، ادامه داد: می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید. این چه خباثتی است.‌ مگر بی‌غیرت شده‌ایم که برویم واکسن نامرغوب وارد کنیم. به‌خدا این حرف‌ها خیانت ملی است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب دوران سلامت و درمان در حال پیشرفت بوده است‌، تصریح کرد: در دوره کرونا 300 اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها اضافه کردیم و توانستیم در کمتر از 2 ماه 5 هزار کپسول آماده کنیم و 2 هزار و 500 تخت‌ آی سی یو در کشور راه‌اندازی کنیم‌ و دشمنان هیچ موج امنیتی در کشور نتوانستند ایجاد کنند و این از برکت امام زمان است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه یابد تا شاهد جهش دوباره ویروس کرونا نباشیم، تصریح کرد: این ویروس به جوان و پیرمرد ورزشکار رحم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا درمان و زمان مشخص ندارد اما واکسن یکی از راه های مدیریت این ویروس است ما از روز نخست با تقویت متخصصان داخلی کشور ساخت واکسن را رقم زدیم و بهار آینده ایران یکی از قطب‌های ساخت و تولید این واکسن در منطقه خواهد شد و در بهار این واکسن را رونمایی خواهیم کرد و اجازه ندادیم تست واکسن هیچ کشوری بر روی مردم ایران انجام شود.

وی افزود: یکی از این منابع که برخی روی آن بلوا به راه انداختند این مجموعه روسی است، این واکسن روسی در کشورهای روسیه، آرژانتین، مجارستان، صربستان، مکزیک، امارات متحده عربی، پاکستان، بلاروس، بولیوی، الجزایر و… است. این چه خباثتی است که برای میزگرد کشوری که خودش در باتلاق کرونا مانده است، خوراک تهیه کنیم؟ این چه وطن پرستی و اندیشه‌ای است؟ روزی که مرگ و میر ما به حدود 500 نفر می‌رسید بلوا می‌کردند برایمان در شبکه‌های خارجی اما روزی که متاسفانه مرگ و میر خودشان به 1860 مورد رسیده، یک پنل نگذاشتند که علت را بررسی کنند. مگر نمی‌شود این سوالات را در کشور از خود وزیر بهداشت پرسید؟ مگر می‌شود قبول کرد وزیر بهداشت این مملکت اجازه دهد پای واکسن نامطلوب به این کشور برسد؟ مگر این تیم در اوج گرفتاری اقتصادی این افتخار را ثبت نکرد؟ مگر این تیم با دست بسته در اقیانوس بلا شنا نکرد؟ این چه اندیشه‌ای است که حاضریم دیگران از بیرون ما را به چالش بکشند و از پشت به سربازان درون کشور و جبهه خنجر بزنیم؟ می‌گویند من فلان واکسن را نمی‌زنم، خب معلوم است که مبتلایان نباید واکسن بزنند، کسی که قبلا بیمار شده اصلا جزو کاندیدهای تزریق واکسن نیست. و برخی حرفا که دل مردم را خالی می‌کند. این مردم گناه دارند، خسته و آشفته هستند، نگذاریم اعتماد مردم به سربازان خط مقدم این دفاع خدشه‌دار شود. نگذاریم گسست میان اندیشه اعتماد آمیز مردم و خدمت‌گذاران صدیق ایجاد شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما هم واکسن داخلی را با قدرت دنبال می‌کنیم و هم از مطمئن ترین منابع واکسن وارد می‌کنیم و به کوری چشم خیلی‌ها اول هم به خانواده خودمان تزریق می‌کنیم تا همه بدانند ما سلامت مردم را در اولویت می‌دانیم.