احمدی؛ شبکه برق منطقه الموت شرقی نوسازی می شود
احمدی؛ شبکه برق منطقه الموت شرقی نوسازی می شود
سکان نیوز؛ مدیر برق شهرستان قزوین گفت: با احداث شبکه 20 کیلو ولت در منطقه الموت شرقی ضمن جلوگیری از افت ولتاژ و خاموشی برق، زمینه نوسازی شبکه و بهبود ولتاژ برق 35 روستای منطقه مهیا می شود.

به گزارش سکان، احمد احمدی درخصوص اجرای اقدام جهادی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان قزوین برای کاهش افت ولتاژ شبکه در مناطق کم برخوردار اظهارداشت: در برخی مناطق شهرستان به دلیل حادثه خیز بودن و در معرض حوادثی چون سیل و زلزله و طوفان قرار گرفتن در ایامی از سال شاهد بروز سوانح و وارد شدن آسیب های جدی به شبکه هستیم.

احمدی بیان کرد: در این میان فرسودگی شبکه نیز می تواند حوادث بیشتری را ایجاد کرده و شاهد خاموشی در مناطق تحت پوشش هستیم که در این راستا نوسازی شبکه و اجرای طرح های جهادی و مرمت و بازسازی می تواند به تامین انرژی پایدار کمک کند.

وی در ادامه اظهارداشت: یکی از اقدامات موثر و بنیادی که از مطالبات مردم منطقه الموت شرقی ، موضوع تعویض شبکه فرسوده بوده که در این راستا اقدام جهادی احداث شبکه 20 کیلو ولت در منطقه الموت شرقی از ابتدای روستای «شهرک» تا دو راهی روستای «لامان» از 8 ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی گفت: در اجرای این این طرح 25 اکیپ فنی و کارشناسی متشکل از 105 نفر از همکاران بسیجی وجهادگر شرکت توزیع نیروی برق استان ، وارد ماموریت شده و در حال نصب شبکه هستند که تا پایان هفته این اقدامات تکمیل خواهد شد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان قزوین اضافه کرد: در این طرح شش کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا شده و تامین برق از دو فیدر مجزا با قابلیت قدرت مانور انجام شده است.
احمدی یادآورشد: برای اجرای این طرح 42 میلیارد ریال از اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق استان هزینه شده و تعداد 90 تیر برق سیمانی جدید 12 و 15 متری برای انتقال انرژی برق در مسیر کوهستانی این منطقه نصب شده است.

وی اظهارداشت: حدود 35 روستای بالادست الموت شرقی با افت ولتاژ برق روبرو هستند که امیدواریم با اجرای موفق این طرح ضمن نوسازی شبکه فرسوده و قدیمی دیگر شاهد افت ولتاژ برق در این منطقه نباشیم.

احمدی در خصوص مزایای احداث شبکه 20 کیلو ولت در الموت شرقی اضافه کرد: تامین برق منطقه از دو فیدر مجزا با قابلیت قدرت مانور بالا، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق، بهبود ولتاژ برق روستاهای منطقه الموت شرقی، کاهش تلفات خطوط برق منطقه و پیشگیری از خاموشی از مهمترین دستاوردهای این اقدام جهادی است.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان قزوین با اشاره به تداوم اجرای طرح های نوسازی شبکه برق در شهرستان گفت: کار نوسازی شبکه فرسوده در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دارد و در ماه های آینده منطقه طارم سفلی در اولویت اقدام جهادی نوسازی شبکه قرار خواهد گرفت.