اجرای 8 تمرین عملیاتی در سطح شرکت گاز استان سمنان
اجرای 8 تمرین عملیاتی در سطح شرکت گاز استان سمنان
سکان؛ به مناسبت گرامیداشت هفته پدافندغیرعامل و با همکاری امور بهره برداری ، HSE ، حراست و روابط عمومی، 8 تمرین عملیات خرابکاری در تاسیسات شرکت گاز، قطع گاز ایستگاه ها و نشت مواد خطرناک درسطح شرکت گاز استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان؛ ابوالفضل شیرپوری رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران این شرکت ضمن نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، گفت: با یک برنامه ریزی جامع به منظور حفظ آمادگی در جهت مقابله با بحران؛ بیش از 4 نشست ستاد مدیریت بحران و 8 تمرین عملیاتی(مانور) درسطح شرکت گاز استان سمنان برگزار شد که اجرای این امر بخشی از عملکرد امور HSE این شرکت طی هفته پدافند غیرعامل در زمینه مدیریت بحران بوده است.

شیرپوری ارتقای سطح واکنش نسبت به حوادث و ایجاد آمادگی و توانمندسازی کارکنان در راستای پایداری جریان گاز  و تداوم خدمات رسانی را از جمله اهداف مهم این مانورها دانست و افزود: 90 نفر از کارکنان تعمیرات، امداد، گازبان ها، حراست و… با حضور ناظرین و بازرسین ایمنی واحد HSE در این تمرین ها مشارکت داشتند.

رئیس امور HSE شرکت گاز استان سمنان به برخی از معیارهای قابل ارزیابی در این تمرینات عملیاتی اشاره کرد و افزود: شناسايي نقاط قوت و ضعف و هماهنگي بين نيروها، سرعت عمل و ميزان توانمندي نيروها در مواجهه با تهدیدات، كاهش آسيب پذيري در برابر تهديدات و بحران ها، بررسي صحت كاركرد تجهيزات و اجراي الزامات پدافند غيرعامل از جمله عواملی بود که در این تمرینات مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی رعایت اصول و الزامات HSE از جمله پدافند غیرعامل را ضامن پایداری جریان گاز و برقراری امنیت انرژی دانست و افزود: با توجه به تهدیدات گسترده، به کارگیری صحیح امرضروری پدافند غیرعامل در حوزه  انرژی و بهبود مستمر آن، در حفظ و پایداری جریان گاز بسیار کمک کننده خواهد بود.