اجرایی شدن قرائت كنتورهاي مكانيكي از طريق پردازش تصوير در توزيع برق غرب مازندران
اجرایی شدن قرائت كنتورهاي مكانيكي از طريق پردازش تصوير در توزيع برق غرب مازندران
سکان نیوز:اولين پروژه تحقيقاتي درحوزه مشتركان، پس ازطي مراحل آزمايشي در امور چالوس ،در تمامي امورهاي تحت پوشش شركت توزيع نيروي برق غرب مازندران پياده سازي شد.

به گزارش سکان نیوز/مهندس كيوان فرح زاد مديرعامل اين شركت گفت: هدف از اجراي اين پروژه اطمينان از صحت قرائت كنتورهاي مكانيكي و افزايش منطقي و قابل اتكا به ميزان فروش و حذف هرگونه خطاي خواسته يا ناخواسته و در نتيجه كاهش تلفات بدون نياز به ابزار ويژه بود كه به عنوان نياز معاونت خدمات مشتركين در قالب پروژه تحقيقاتي درخواست شد.
وي افزود: در كنتورهاي ديجيتالي قرائت از طريق پروب انجام مي شد و عملا امكان تعويض مكانيكي به ديجيتالي به دليل هزينه بر بودن آن در مدت زمان كوتاه امكان پذير نبود و اغلب كنتورهاي مكانيكي موجود براي مشتركان با مصرف پايين نصب و درصد خطا و نرخ خرابي آنها نيز عمدتا ناچيز بوده و به لحاظ اقتصادي تغيير آنها به ديجيتالي قابل توجيه و مقرون به صرفه نخواهد بود از اين رو پروژه جهت هوشمند سازي قرائت كنتورهاي آنالوگ و به عنوان پروژه تحقيقاتي در گام اول توسط شركت ،تعريف و سپس به عنوان پروژه ملي از سوي شركت توانير تكليف شد.
فرح زاد ادامه داد: پروژه فوق با عنوان قرائت كنتورهاي آنالوگ به روش پردازش تصوير با انتخاب محقق و پژوهشگر توانمند داخلي و انعقاد قرارداد تحقيقاتي با دانشگاه مازندران با جمع آوري ده هزار عكس از ارقام كنتورهاي آنالوگ و پردازش آنها به صورت آزمايشي در امور برق چالوس با موفقيت پياده سازي و در مرحله بعد براي بالا بردن سرعت و دقت در ثبت ارقام كنتور از طريق عكس،نسبت به چاپ باركد بدنه كنتور و نصب بر روي كنتورهاي مكانيكي در امور چالوس اقدام شد.
مديرعامل توزيع برق غرب مازندران ادامه داد: پس از اطمينان از دقت 100 درصد قرائت ها از طريق فرايند فوق ، رفع ايرادهاي مشاهده شده و اجراي پيشنهادات جهت ارتقاي نرم افزار، پروژه ياد شده در كل امورهاي هشتگانه با برگزاري 464 نفر ساعت آموزش پياده سازي شد.
فرح زاد در تكميل صحبت هاي خود گفت: به طور قطع پياده سازي پروژه فوق گام موثري در پايش عملكرد شماره برداران و مكانيزه شدن قرائت و بهبود شاخص هاي عملكردي شركت خواهد بود.

  • نویسنده : 1161