ابلاغ طرح تفصیلی کاشان بعد از ۵ سال انتظار
ابلاغ طرح تفصیلی کاشان بعد از ۵ سال انتظار
سکان نیوز؛ شهردار کاشان از ابلاغ طرح تفصیلی این شهر با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان خبر داد و گفت: مهیا شدن زمینه ابلاغ این طرح با گذشت پنج سال از زمان تصویب آن پس از شکل‌گیری مدیریت منسجم و هماهنگ در شهر محقق شده است.

بخشنده امنیه با قدردانی از تلاش سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و همراهی با شهرداری کاشان برای رقم خوردن این اتفاق تصریح کرد: انتظار می‌رود با استمرار هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان که در نتیجه مدیریت منسجم و انقلابی ایجاد شده است شاهد تداوم اتفاقات ارزشمند در دارالمومنین کاشان باشیم.

وی در خصوص جلسه فوق العاده کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان، یکی از مهم‌ترین مصوبات این نشست را ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان عنوان کرد.

شهردار کاشان به تصویب طرح تفصیلی کاشان در آذرماه ۹۵ اشاره و خاطرنشان کرد: پس از گذشت پنج سال ایرادات طرح تفصیلی کاشان رفع و ابلاغ آن انجام می‌گیرد.

بخشنده امنیه، با بیان اینکه ساماندهی شهری با اجرای طرح تفصیلی با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود تأکید کرد: این اتفاق می‌تواند گام مهمی برای توسعه متوازن کاشان و نیز زمینه‌ساز ایجاد چشم‌اندازی درازمدت در رشد و پیشرفت منطقه باشد.

وی همچنین با اشاره به دیگر مصوبات نشست فوق العاده کمیسیون ماده پنج گفت: در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد، لوایح شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی کاشان همراه با دو شهرستان دیگر استان به تصویب رسید.

گفتنی است در نشست امروز کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان، علاوه بر شهردار کاشان و معاونان وی، معاونان فرماندار، رئیس اداره راه و شهرسازی و کارشناسان مرتبط حضور داشتند.

همچنین شایان ذکر است طرح تفصیلی در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است. در طرح تفصیلی، خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می شود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه منعکس کرد.