آیا رشته‌های دندانپزشکی و پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی بابل ایجاد می شود؟
آیا رشته‌های دندانپزشکی و پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی بابل ایجاد می شود؟
سکان نیوز؛ شهرستان بابل به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و دارابودن دانشگاه علوم پزشکی مستقل ظرفیت مناسبی برای ایجاد رشته دندانپزشکی در واحد آزاد بابل دارد.

به گزارش سکان نیوز؛ سیدمیرالله حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل درباره ایجاد رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار کرد: شهرستان بابل به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و دارابودن دانشگاه علوم پزشکی مستقل ظرفیت مناسبی برای ایجاد رشته دندانپزشکی در واحد بابل دارد.

وی توانمندی دانشکده علوم پزشکی واحد بابل را بسیار مطلوب دانست و افزود: داشتن تکمیل ظرفیت‌های دانشگاهی یکی از راه‌های ارتقای خدمات تحصیلی در دانشکده علوم پزشکی واحد بابل که دارای رشته‌های بسیار خوب و کاربردی است، محسوب می‌شود. رشته‌هایی که امروز برای مثال در کارشناسی پرستاری، علوم آزمایشگاهی و مامایی دانشجو می‌پذیرند و در زمره دانشگاه‌های ممتاز کشور نیز قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل توضیح داد: با توجه به وجود کادر هیئت علمی مجرب، تجهیزات، امکانات، زیرساخت مناسب و آزمایشگاه‌های مدرن، رایزنی لازم برای راه‌اندازی رشته‌های دکتری دندانپزشکی، پرستاری مراقبت‌های ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، انگل‌شناسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد، بهورزی در مقطع کاردانی ناپیوسته و بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی پیوسته در وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت.

حسینی اضافه کرد: با همکاری و حمایت نمایندگان شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و نشستی که با مسئولان وزارت بهداشت و درمان برگزار شده است، بخشی از این رایزنی و پیگیری‌ها به‌منظور ایجاد رشته دندانپزشکی و پرستاری مراقبت‌های ویژه در مقطع کارشناسی ارشد در واحد بابل بوده است که از سوی مسئولان وزارت بهداشت با تأمین تجهیزات، زیرساخت‌های فیزیکی و امکانات آزمایشگاهی و ظرفیت بالای شهرستان بابل در حوزه پزشکی به‌زودی مجوز این رشته‌ها صادر خواهد شد.