آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان در ۲۸ شهرستان و منطقه برگزار شد
آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان در ۲۸ شهرستان و منطقه برگزار شد
سکان نیوز/مدیرکل آموزش وپرورش مازندران که در حوزه امتحانی آزمون سمپاد در شهرستان تنکابن حضور پیدا کرد، گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان امسال در روزهای نهم و دهم مرداد در ۲۸ شهرستان و منطقه برگزار شد.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “علیرضا سعدی پور” با اعلام این خبر افزود: امسال این آزمون در ۲۸ شهرستان و منطقه استان مازندران شامل ۷۲ حوزه امتحانی پایه هفتم و ۵۲ حوزه امتحانی پایه دهم برگزار شد.
وی با اشاره به آمار ثبت نام دانش آموزان مازندرانی در آزمون سمپاد امسال، افزود: در مجموع ۱۰ هزار و ۲۸۵ داوطلب پایه هفتم و ۵ هزار و ۸۴۸ داوطلب پایه دهم مجموعا ۱۶ هزار و ۱۳۳ داوطلب در آزمون امسال ثبت نام کردند که حدود ۷۰ درصد دانش آموزان با واریز وجه و دریافت کارت ورود به جلسه ثبت نام خود را قطعی کردند.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه جواب آزمون امسال اوایل شهریور ماه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: در مجموع ۳۹ کد مدرسه استعداد درخشان در استان داریم که امسال ۱۴۰۴ سهمیه برای کل دانش آموزان پایه هفتم و دهم در نظر گرفته شده است و داوطلبان امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه برای این ۱۴۰۴ سهمیه به رقابت پرداختند.
سعدی پور به حساسیت خانواده ها و افکار عمومی در زمینه بیماری کرونا نیز اشاره کرده و گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی و با نظارت ناظران ثابت بهداشتی برگزار شد.
این مقام مسئول آموزش و پرورش مازندران همچنین به بحث نظارت آزمون اشاره و تصریح کرد: تمام حوزه های امتحانی دارای ناظر ثابت اجرایی بوده اند و ناظران وزارتی و همچنین ناظران اداره کل آموزش وپرورش مازندران نیز در حوزه های امتحانی حضور پیدا کرده و از روند برگزاری آزمون اطلاع یافتند.
سعدی پور درباره نوع آزمون های پایه هفتم و دهم خاطرنشان کرد: آزمون پایه هفتم شامل هوش، استعداد تحلیلی و خلاقیت و آزمون پایه دهم شامل استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است.