هنری که وقف شهدا شد
هنری که وقف شهدا شد
سکان؛ تنها هنرمند مازندرانی که  ۱۵ سال با نقاشی چهره شهدا  هنر خود را وقف شهدا کرد.

به گزارش سکان، محمد حیدرپور متولد ۱۳۴۹ برادر شهید و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که در سن  ۱۴ سالگی در جبهه حضور یافت و از آنجا هنر خود را وقف شهدا و انقلاب  کرد.

وی در جبهه نیز با خودکار با نقاشی حرم امام حسین ع بر لباس رزمندگان هنر را در خدمت اسلام قرار داد.

این هنرمند برجسته بسیجی بابلی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس شهدا به مناسبت هفته بسیج درگفتو گو با خبرنگار ما اظهار کرد:  ۳۵ سال به سبک رئال و رنگ و روغن نقاشی می کنم .

حیدر پور  با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ومنش  شهدا برگزار شد افزود: به مناسبت هفته بسیج امسال دو نمایشگاه در ساری  و بابل برگزار کردم.

این هنرمند بسبجی تصریح کرد:  زنده نگه داشتن یاد شهدا انقلاب را بیمه ونظام را زنده می کند و هفته بسبج بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است .

وی انجام چنین اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس را در شرایط فعلی جامعه امری ضروری برشمرد و گفت: زمان آن رسیده که هنرمندان از هنر خود بیش از گذشته  برای  حفظ ارزشها و آرمانهای اسلام و نظام بهره ببرند .
وی  با تقدیر از حضور و استقبال  مردم از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: مسئولان باید حساس تر بوده و بیش از گذشته به حوزه فرهنگ و هنر اهمیت دهند و بی توجه نباشند.

وی به ضرورت توجه رسانه ها به حوزه فرهنگ شهادت اشاره ویادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که نسل جوان به آگاهی و بصیرت بیشتری نیاز دارند و نقش رسانه ها در این برهه زمانی بسیار با اهمیت است باید هر هنرمندی هنرش را برای اسلام بکارگیرد و از قلم خود که قدرتمندترین سلاح جهان در جنگ رسانه هاست بهترین خدمت را به اسلام کند.

وی ادامه داد:امروزه بیان حقایق با هنر بسیار کاربردی تر از کلام و راهکارهای دیگر است لذا جامعه امروز بیش از گذشته به هنرمند انقلابی نیاز دارد.

حیدرپور با اشاره به اینکه ۶۰ اثر در این نمایشگاه در دید علاقمندان قرار گرفت افزود:  هاین نمایشگاه با هدف معنوی برگزار شده و مه تابلوهای این نمایشگاه که تصویر شهدا ست  به خانواده شهدا اهدا می شود
وی خطاب به هنرمندان گفت:  هنر مندان با قرار دادن هنر خود  در خدمت شهدا به هنرخود قداست دهند و کارهای قوی خود را به شهدا اختصاص دهند زیرا هرچه داریم در سایه خون شهداست.

حیدرپور تشریح کرد: متاسفانه خلا حضور هنرمندان برجسته کشور در این حوزه بسیار ملموس است.

وی همچنین از حضور و شرکت در دو نمایشگاه بین المللی در تهران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ نمایشگاه تخصصی خاص شهدا در مازندران  برگزار کردم.
این هنرمند بسیجی افزود: تاکنون ۴۰ تصویر شهدا را نقاشی و به خانواده شهدا اهدا کردم که اولین چهره شهیدی که نقاشی کردم عکس شهید سید کمال ملکوتی فرمانده من در جبهه و عکس برادر شهیدم بود لدا ارزش این کارمعنوی برایم بسیارارزشمنداست.