هراس انحصار طلبان دوربین مدار بسته از کارکرد های سپتام/سپتام محافظ امنیت کسب کارمردم و مانع بزرگ انحصار طلبی
 هراس انحصار طلبان دوربین مدار بسته از کارکرد های سپتام/سپتام محافظ امنیت کسب کارمردم و مانع بزرگ انحصار طلبی
سکان نیوز: استقبال گسترده از سامانه سپتام از سوی اصناف در ۱۵ استان کشور موجب شده است تا سر و صدای انحصار طلبان بازار دوربین مداربسته این بار به گونه ای دیگر شنیده شود.

براساس انتشار پیام کذب یک شهروند خبرنگارنما، مبنی بر لزوم اخذ تاییدیه از سامانه سپتام برای صدور و تمدید پروانه کسب به اطلاع مردم عزیز می رساند؛ تاکنون هیچ متقاضی بابت تمدید پروانه کسب از طریق درگاه ملی به سامانه سپتام معرفی نشده از طرفی متقاضیان صدور اولیه پروانه کسب متناسب با متراژ واحد صنفی خود تعرفه کارشناسی انطباق با استاندارهای مربوطه را تا پنج برابر کمتر از تعرفه تعیین شده از سوی نظام صنفی رایانه ای در یافت می نماید.

نکته قابل توجه اینکه بازدید نصابان و فروشندگان قبل از نصب تجهیزات با هدف فروش تجهیزات نظارت تصویری صورت می گیرد. در حالی که کارشناسان سپتام نه تنها توصیه ای به فروش تجهیزات نمی نمایند بلکه اقدام به بررسی کامل تمامی اجزای نصب شده سامانه نظارت تصویری و انطباق آن با استاندارد های ملی و بین المللی می نمایند.

از دیگر مزیت های سامانه سپتام افزایش رونق تولید و عرضه تجهیزات پایش تصویری استاندار از طریق تولید کنندگان داخلی و واحدهای صنفی دارای مجوز بوده و در مقابل آن عرصه را بر سوداگران تجهیزات دوربین مدار بسته بی کیفیت و قاچاق را در کشور تنگ تر نموده است. جالبه که بدونید در سامانه سپتام خدمات مشاوره ای لازم برای استفاده از تجهیزات پایش تصویری ابری شرکت مخابرات نیز ارایه می گردد.

بنابراین کارشناسان سامانه سپتام وظیفه انطباق تجهیزات نظارت تصویری را با استاندارد های ملی و بینالمللی را بر عهده دارند و متقاضیان می توانند تجهیزات خود را از مراکز تولیدی و فروشگاه های معتبر و مجاز در سراسر میهن اسلامی تهیه و نصب نمایند. این روزها بدلیل ماهیت صیانتی سامانه سپتام از صاحبین کسب و کار در راستای ایجاد آرامش و ارتقای امنیت برای جلو گیری از فروش و نصب تجهیزات بی کیفیت همواره خدمات و مزایای آن توسط انحصار طلبان تحت الشعاع فرافکنی های بی اساس با ترفند های نخ نما شده است.

لذا توصیه می شود برای اطلاع از نحوه فعالیت سپتام حتما به وبگاه مربوطه به نشانی saptam.ir مراجعه نموده و اطلاعات خود را از آن طریق تکمیل ونسبت به رفع ابهامات خود اقدام نمایند.