میزگرد بررسی نقش دریای خزر در توسعه اقتصاد و تجارت
میزگرد بررسی نقش دریای خزر در توسعه اقتصاد و تجارت
سکان؛ گروه رسانه ای سکان با اجرای برنامه دیدبان اقتصاد با حضور مدیرکل اسبق اروپا و آمریکا وزارت بازرگانی به بررسی نقش دریای خزر در توسعه اقتصاد و تجارت می پردازد.

به گزارش سکان، استان مازندران به دلیل جغرافیای اقتصادی و سیاسی و برخورداری از وسیع‌ترین خط ساحلی دریای خزر به عنوان خط مقدم تجارت دریایی محسوب می شود، علاوه بر این مازندران خود یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی است که برای صادرات این محصولات تولیدی باید چاره اندیشی اساسی شود.

وجود دریا برای یک کشور نعمتی خدادادی است و کشورهایی که از این مزیت برخوردار نیستند باید هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوند تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را وارد کرده و یا محصولات تولیدی خود را صادر کنند.

صنعت دریایی کشور علاوه بر نقش استراتژیک ملی تاثیر بسیاری در تجارت دارد و توسعه آن می‌تواند به توسعه اقتصادی و تجاری کشور منجر شود.

این در حالی است که ایران از شمال و جنوب به دریا ختم می‌شود و به آب‌های آزاد و همه دنیا دسترسی دارد که باید از این فرصت‌ها با بهره‌گیری از برنامه‌های مناسب نهایت استفاده را برد.

این گروه رسانه ای(سکان نیوز، استناد نیوز،نشریه مقیاس، نشریه اقتصادهوشمند و مجلس24 )در نظر دارد با برنامه دیدبان اقتصاد میزگرد بررسی نقش دریای خزر در توسعه اقتصاد و تجارت را با حضور مدیرکل اسبق اروپا و آمریکا وزارت بازرگانی و رئیس سابق مجمع عالی نخبگان برگزار نماید.