به گزارش سکان، سرهنگ علی ابراهیمی گتابی معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه کربلا در خصوص جمع بندی اقدامات رسانه ای قرارگاه شهید کابلی اظهار داشت: حیات و عزت ملت ایران اسلامی بسته به فرهنگ ایثار وشهادت است چرا که این فرهنگ به عنوان مجموعه باورها و ارزش های ناب انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد که از نسلي به نسل ديگر انتقال و پدیده ها و بسترهای رشد و پیشرفت جامعه را در همه زمینه ها بوجود آورد.بارها تاکید شده است که بدون رسانه نمیتوان در ترویج این فرهنگ عظیم که حیات یک کشور به آن گره خورده است، را نادیده گرفت. از همین رو نقش رسانه در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها یک شعار بلکه یک راهبرد بنیادی است .
وی افزود: رسانه در تبیین شاخص های ایثار و شهادت و همچنین اهمیت و جایگاه آن در جامعه و نیز موانعی که برسر راه ترویج این فرهنگ وجود دارد ، نقش تعیین کننده دارد. راهیان نور که یکی از ابزارهای مهم و اساسی در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است به عنوان یکی از مهم ترین ابراز رسانه ای در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن نیز می باشد.
بفرموده رهبرمعظم انقلاب که راهیان نور باید فرآوری شود و این فرآوری همان جهاد تبیین در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است ، دراین زمینه باید یک جهاد رسانه ای شکل بگیرد تا از غفلت و فراموشی دراین مقطع تاریخى و حساس و همچنین تحریف در امان بماند.
با توجه به دوسال وقفه راهیان نور به علت شرایط کرونایی امسال به حول و قوه الهی،این رزمایش بزرگ فرهنگی با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و با یکسری محدودیتها برگزار شد.
ابراهیمی در ادامه گفت: معاونت روابط عمومی سپاه کربلا طبق چند سال گذشته که برای انعکاس اخبار و رویدادهای راهیان نور قرارگاه رسانه ای به نام قرارگاه شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی راه اندازی کرده بود، امسال هم این قرارگاه رسانه ای از آغاز اردوی راهیان نور در هسته مرکزی خرمشهر راه اندازی شد تا شاهد یک جهاد مجازی با همکاری اصحاب رسانه در مازندران باشیم.
اما این قرارگاه در چند بخش فعالیت کرده است؛ بخش اول ارسال (خبر، گزارش، فیلم، تصاویر ) برای رسانه ها بود. بخش دوم همراهی و همکاری گروه تلویزیونی سپاه کربلا که نقش عمده ای در این قرارگاه رسانه ای ایفا نمود در بخش مستندسازی راهیان نور بود که به صورت جهادی و شبانه روزی به مستند سازی مانور بزرگ فرهنگی کشور پرداخت . 7 مستند تلویزیونی در قالب سرزمین عشق ) در ایام نوروز، و نیز 7 برنامه تلویزیونی هفت سین بسیج توسط این گروه تلویزیونی تولید شد. علاوه برآن 17 کلیپ و نماهنگ از حال و هوای راهیان نور با همکاری مرکز صداوسیمای مازندران تولید شد. عکس نوشت، و استوری موشن هم برای انتشار در شبکه های مجازی تولید شد.