خواجوند: رقم پیشنهادی پرسپولیس برای توافق با برانکو، فرق چندانی با رای فیفا نداشت
خواجوند: رقم پیشنهادی پرسپولیس برای توافق با برانکو، فرق چندانی با رای فیفا نداشت
مسوول حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: رقم پیشنهادی ما به برانکو، تفاوت چندانی با رای فیفا نداشت و دوست داشتیم مشکل را در فضایی دوستانه حل کنیم؛ با این حال سعی می‌کنیم در پرونده شکایت وی دفاعیات محکمی را ارائه دهیم.

سکان نیوز، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روز گذشته (جمعه) رای ۵ صفحه‌ای خود را درباره شکایت برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس برای این باشگاه ارسال کرد تا تکلیف یکی از چالش‌های اصلی پیش روی سرخپوشان روشن شود.

در این رای تاکید شده است که کمیته تعیین وضعیت بخشی از شکایت برانکو را پذیرفته و باشگاه پرسپولیس باید مبلغ یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به اضافه پنج درصد سود سالیانه را به مرد کروات پرداخت کند.

باشگاه پرسپولیس برای پرداخت این مبلغ  ۳۰ روز فرصت دارد و چنانچه این بدهی پرداخت نشود پرونده برای تصمیم‌گیری به کمیته انضباطی فیفا ارسال خواهد شد. سود پنج درصدی سالیانه از ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ تا روز پرداخت بدهی محاسبه خواهد شد.

کمیته تعیین وضعیت هر گونه شکایت دیگری را برای برانکو مردود دانسته و باشگاه پرسپولیس و برانکو به ترتیب باید مبلغ ۲۰ هزار و ۵ هزار فرانک‌ سوییس بابت هزینه دادرسی به فیفا بپردازند.

پرسپولیس ۱۰ روز مهلت دارد تا توضیحات کامل رای صادره را درخواست کند و البته پذیرش آن منوط به پرداخت ۲۰ هزار فرانک سوئیس بابت هزینه دادرسی در مهلتی ۲۰روزه است.

مهدی خواجوند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به حکم فیفا در شکایت سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: این حکم از سوی فیفا صادر شده و می‌توانیم برای تفسیر آن ۱۰ روز زمان درخواست کنیم و همچنین درخواست استیناف خواهیم داد.

وی افزود: در مجموع تمهیدات لازم را اندیشیده و در مهلت مقرر دفاعیات محکم خود را به فیفا ارسال خواهیم کرد.

مسوول حقوقی باشگاه پرسپولیس در مورد مبلغی که پرسپولیس به پرداخت آن محکوم شده و آیا این امکان وجود دارد که پرسپولیس مبلغ کمتری را به برانکو پرداخت کند، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در این پرونده کمترین ضرر ممکن متوجه پرسپولیس شود.

وی در مورد تفاهم با برانکو نیز گفت: مبلغی که ما برای تفاهم به برانکو پیشنهاد دادیم هم چندان فرق چندانی نداشت و دوست داشتیم این مشکل را در فضای دوستانه حل می‌کردیم. حالا هم سعی می‌کنیم در مهلت مقرر دفاعیات خود را آماده و ارسال کنیم.

خواجوند در رابطه با پرونده گابریل کالدرون و صدور حکم فیفا در مورد این مربی نیز اظهار داشت: در این مورد نیز روز گذشته جلسه‌ای برگزار و دفاعیات خود را آماده کردیم تا امروز به فیفا ارسال کنیم.