دکتر مصطفی سالاری در جلسهای با اعضای هیات مدیره انجمن کارگزاریهای رسمی تامین اجتماعی گفت: به مرور خدمات جدیدی به کارگزاریها محول میشود و امیدواریم بتوانیم در آینده و با برنامهریزی مناسب به جایی برسیم که مراجعات حضوری مردم به تأمین اجتماعی به صورت حداقلی باشد و مراجعات اندک مردمی نیز به دفاتر کارگزاریها انجام شود و شعب تأمین اجتماعی وظایف نظارت و پشتیبانی را برعهده بگیرند.
وی افزایش اختیارات و دسترسی کارگزاریها به سامانه اتوماسیون سازمان تأمین اجتماعی را از مطالبات مورد تأیید این دفاتر برشمرد و گفت: با توجه به ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری سامانههای سازمان تأمین اجتماعی امکان ایجاد دسترسی مناسب به کارگزاریها فراهم شده و این کار به زودی انجام میشود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم حمایت این سازمان از دفاتر کارگزاری تابعه تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی و شیوع کرونا شاهد کاهش نسبی مراجعات و به دنبال آن کاهش درآمد کارگزاریها هستیم و کارگزاریها نیز همانند سایر مجموعههای تابعه سازمان مورد حمایت قرار میگیرند.
مهرداد قریب معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: کارگزاریها به منظور رضایت و تکریم جامعه تحت پوشش این سازمان ایجاد شدهاند و بابت تلاش و زحمات ۵۰۰۰ نفر از کارکنان کارگزاریها تشکر میکنیم.
وی افزود: درحال حاضر اولویت اصلی سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شدن خدمات است و این موضوع نه یک انتخاب بلکه الزام و تعهد قانونی و بدون بازگشت سازمان است.
قریب گفت: از واگذاری خدمات جدید توام با نظارت و ارزیابی بیشتر کارگزاریهای استقبال میکنیم و اولویت اصلی ما ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.
سعید حسینی، سرپرست دبیرخانه امور بیمهای کارگزاریهای رسمی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بازنگری در تعاملات کارگزاریها با سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری خدمات جدید به این دفاتر در دست بررسی است.
وی افزود: از کارگزاریهای انتظار داریم که تمامی خدمات قابل ارائه که توسط شعب ابلاغ میشود را انجام دهند.