95 درصد مشکلات زیرساختی طرح 3070 رفع شده است
95 درصد مشکلات زیرساختی طرح 3070 رفع شده است
سکان نیوز؛ مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: 95 درصد مشکلات زیرساختی از قبیل قطعی و کندی خطوط ارتباطی و خدمات سخت افزاری رفع شده است.

سید صلاح قریشی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا، گفت: شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای سیاست های دولت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان را بر آن داشت تا خدمات الکترونیکی خود را برای آرامش و رفاه شرکای اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا توسعه و گسترش دهد که طرح 3070 نیز در همین راستا اجرایی شده است و براساس آن سازمان تا پایان بهمن 30 نوع خدمت دیگر خود را که تاکنون به صورت حضوری انجام می شد، غیرحضوری و الکترونیکی می کند.
وی افزود: هدف از اجرای طرح 3070 کاهش سالانه 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه حضوری به سازمان تأمین اجتماعی می باشد که به همین منظور 95 درصد مشکلات زیرساختی از قبیل قطعی و کندی خطوط ارتباطی و خدمات سخت افزاری رفع شده تا مردم بتوانند این خدمات را به طور کامل و بدون دغدغه در دریافت نمایند.
قریشی عنوان نمود: این تحول در چارچوب راهبرد کلان تامین اجتماعی دیجیتال پیگیری می شود، و تا بهمن ماه ۳۰ خدمت غیرحضوری به صورت کامل رونمایی شود. پرداخت کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان اصلی، ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان، ابلاغ مفاصا حساب به پیمانکاران و واگذارندگان کار، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شدگان اصلی، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان و حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری از جمله خدماتی است که تا کنون در قالب طرح ۳۰۷۰ امکان ارایه آنها به صورت غیرحضوری فراهم شده است.
این مقام مسئول از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش خواست برای دریافت خدمات بیمه ای خود تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی خودداری و با ثبت نام و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه eservices.tamin.ir خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
در این بازدید رحیمی نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان روند اجرایی ارائه خدمات این سازمان به بیمه شدگان قرار گرفت و اظهار داشت: ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان در پی خواهد داشت.