70 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان فارس ثبت نام کردند
70 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان فارس ثبت نام کردند
سکان نیوز؛ مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: بیمه‌بیکاری به افرادی‌تعلق می‌گیرد که مشمول قانون کار باشند.

ابراهیم کشاورز بیان داشت: افرادی که عضو صندوق بیمه بیکاری هستند و سه درصد هزینه بیمه بیکاری را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 70هزار نفر در سطح استان فارس جهت اخذ بیمه بیکاری در سامانه درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، افزود: اسامی افراد بعد از ثبت‌نام به وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ارسال می‌شود و بعد از پالایش و بررسی شمولیت قانون در اختیار تامین اجتماعی قرار می گیرد و سپس با تامین اعتبار در مرحله پرداخت قرار می گیرد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه افرادی که سه درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت نکرده اند، نمی‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند، افزود: با توجه به اینکه صندوق بیمه بیکاری به صورت مجزا فعالیت می کند بنابر این افرادی شامل این بخش می‌شوند که عضو صندوق بیمه بیکاری باشند و مبلغ سه درصد بیمه بیکاری را ماهیانه پرداخت می کنند.
کشاورز با اشاره به اینکه بعضی از کارفرمایان، کارگران ساختمانی و رانندگان هم اقدام به ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری کرده اند، ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده بعضی از افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند مشمول پرداخت نمی شوند.