سکان نیوز؛ بهره برداري از 26 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دو هزار و 761 ميليارد تومان در چهار استان آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان و مازندران در هفته سي و چهارم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور ويدئوكنفرانسي رئيس جمهور و وزير نيرو آغاز شد.

از 25 پروژه آماده افتتاح، چهار پروژه سهم استان آذربايجان غربي، سه پروژه در اردبيل، 9 پروژه در اصفهان و 10 پروژه در استان مازندران است كه امروز به بهره برداري رسيد.

“سد كاني سيب” با 220 ميليون مترمكعب حجم مخزن و اعتبار 500 ميليارد تومان پروژه آبي آماده افتتاح استان آذربايجان غربي است كه به عنوان طرح عظيم زيست محيطي با قابليت انتقال سالانه 550 ميليون مترمكعب آب از محل اين سد به منظور احياي درياچه اروميه بوده و با هدف كاهش مهاجرت و ثبات جمعيت در مناطق مرزي، اشتغال زايي بوميان و رونق اقتصادي منطقه ،امروز به بهره برداري رسيد.
پروژه سد كرم آباد با هدف تامين آب موردنياز 19 هزار و 250 هكتار از اراضي منطقه، كاهش مهاجرت و ثبات جمعيت در مناطق مرزي، اشتغال زايي بوميان و رونق اقتصادي منطقه خصوصاً در منطقه آزاد ماكو و ارتقاي راندمان آبياري و افزايش توليد و پروژه احداث و آب اندازي شبكه آبياري و زهكشي ارس غربي با هدف امكان بهره برداري و آب اندازي از هشت هزار و 400 هكتار اراضي منطقه از ديگر طرح هاي آبي آماده افتتاح استان آذربايجان غربي است كه امروز در هفته سي و چهارم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران افتتاح شد.
پروژه هاي برقي آماده افتتاح استان آذربايجان غربي نيز در ايستگاه سي و چهارم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران، برق رساني به 8 روستاي قزقاپان ترك، قزلچه عليا، كيدان، قوري ناو، آق تپراق، آرتاكندي، كاني اسپان، نوروزلو است كه 95 خانوار را تحت پوشش قرار مي دهد.
بر اين اساس، در استان اردبيل نيز سه پروژه تامين برق در شهر نمين، بيله سوار و پنج روستاي اين استان با هدف كمك به تامين نياز مصرف انرژي مشتركان، افزايش پايداري شبكه انتقال، بهبود كيفيت برق و كاهش تلفات با تحت پوشش قرار دادن 47 خانوار امروز با دستور رئيس جمهور افتتاح شد.
چهار پروژه تامين برق نيز در استان اصفهان امروزدر ايستگاه سي و چهارم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران به بهره برداري رسيد.
پروژه هاي برقي آماده افتتاح استان مازندران شامل پنج نيروگاه مقياس كوچك و سه پروژه تامين برق با هدف كمك به تامين نياز مصرف انرژي مشتركان، افزايش پايداري شبكه انتقال، بهبود كيفيت برق و كاهش تلفات است كه امروز با دستور رئيس جمهور افتتاح شد.
اين گزارش مي افزايد، طرح آبرساني به 57 روستا، ديگر پروژه آماده افتتاح استان مازندران است كه با اجراي 86 كيلومتر خط انتقال و 129 ليتر بر ثانيه ظرفيت تامين آب، 32 هزار و 660 نفر را تحت پوشش قرار مي دهد.