۸۵۰۰ نفر دانش‌آموز و ۱۶۰۰ دانشجوی مازندرانی تحت پوشش کمیته‌امداد هستند
۸۵۰۰ نفر دانش‌آموز و ۱۶۰۰ دانشجوی مازندرانی تحت پوشش کمیته‌امداد هستند
سکان نیوز؛ مدیرکل کمیته‌امداد مازندران اظهار داشت: ۸۵۰۰ نفر دانش‌آموز و ۱۶۰۰ دانشجوی مازندرانی تحت پوشش کمیته‌امداد هستند.

به گزارش سکان نیوز، حجت الاسلام ‌والمسلمین بشیر عالیشاه در نشست خبری با خبرنگاران در بابلسر گفت : ۷۶ هزار خانوار در مازندران تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ کمیته‌امداد در حوزه‌های مختلف اعم از حمایتی، معیشتی، فرهنگی، اشتغال و درمان انجام وظیفه می‌‌کند. از ۱۴ خرداد رسما فعالیت خود را در سه قالب جهادمهارتی که در حوزه توانمندسازی عمل می کند، جهادنیکوکاری که در قالب حمایت از نیازمندان بوده و جهاد فرهنگی که در حوزه نمایشگاههای سواد رسانه و رساله و نخبه پروری عمل می‌نماید، طراحی و بزودی اجرا خواهم کرد.یکی از روش‌های کمک در شهرستان‌ها تامین مرکز نیکوکاری است که ۱۰۸ مرکز در استان مازندران ایجاد و ۱۸۰ مرکز نیکوکاری دیگر نیز ایجاد خواهیم‌ کرد. در استان مازندران ۸۵۰۰ نفر دانش‌آموز و ۱۶۰۰ دانشجو تحت پوشش داریم که در جهت نخبه‌پروری پیش خواهیم رفت. یکی از طرح‌های مهم کمیته امداد علاوه بر فقرزدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است. درسال گذشته «۲۰۰ میلیارد تومان» وام اشتغال پرداخت و برای سال جاری ۲۰۶ میلیارد تومان وام اشتغال در استان پرداخت خواهد شد؛ ان‌شاءالله تا ۱۵ مرداد ۶۵۰۰ پرونده اشتغال تشکیل داده و کلیه اعتبارات بصورت آنلاین معرفی و پرداخت خواهیم‌ نمود
۳طرح ملی در حوزه کمیته امداد شامل طرح اکرام، طرح محسنین و طرح اطعام‌مهدوی و اکرام حسنی در حال اجرا است. در استان مازندران ۶۰ هزار حامی از ۲۷۰ یتیم حمایت می‌کنند که متاسفانه ۳۰ هزار حامی غیر‌فعال داریم و انتظار داریم دوباره حضور فعال بعمل آید.
وی افزود در ایام کرونا با اجرای طرح اطعام مهدوی و اکرام حسنی۳۲۰ هزار غذای گرم و ۸۲ هزار سبد_معیشتی توزیع گردید و همچنین سامانه سخا درسال جاری راه اندازی گردید.اگر خیرین استان در بحث زکات و امکانات تحصیل مددجویان و طرح محسنین و…‌ شرکت کنند در هیچ طرحی مشکل نخواهیم داشت.دراستان مازندران ۴ هزار نیازمند مسکن داریم که ۳ هزار نفر آن‌ها زمین ندارند؛ اگر خیرین وارد میدان شوند گره‌ای از مشکلات باز خواهند نمود.کمیته‌امداد استان با ایجاد «صندوق‌قرض‌الحسنه امداد ولایت» از خیرین و سرمایه‌گذاران درخواست کمک کرد تا با حمایت خود به نیازمندان کمک نمایند.از طرح‌های اجرا شده سطح استان راستی‌آزمائی و بازدید انجام دادیم که خوشبختانه همه طرح‌ها موفق عمل نمودند.
وی درخصوص امدادالکترونیک که یکی از خدمات آنلاین کمیته امداد است؛ مردم و خیرین می‌توانند با تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ از خدمات کمیته امداد شامل صدقه، کفاره و طرح‌ها بهره‌مند شوند.درسال ۹۸ قریب به ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری گردیده‌ است.حدود ۱۵۰۰شورای زکات در روستاهای مازندران جهت دریافت زکات واجب ومستحبی اماده اند.
وی افزود طرح امواجی از بهشت طرحی است که خیر به نیابت از شهدا، احسان می‌نماید بعنوان نمونه خیری، ۱۰۴۰۰ نفر از ایتام و محسنین را به نیابت ۱۰۴۰۰ شهید استان تحت پوشش خود قرار داده‌ است.سرانه صدقه هر مازندرانی ۱۴ تا ۱۵ تومان است که امیدواریم با افزایش آن کمک چشمگیری به نیازمندان داشته باشیم.