۷ درصد سرطان ها ارثی هستند/نقش درمان های هدفمند - سکان | Sokan Khabar Agency | سکان | Sokan Khabar Agency
افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024
گروه : اجتماعی
پ
  • شناسه : 745
  • 16 بهمن 1398 - 16:43
  • 0 دیدگاه
عضو هیات علمی مرکز جامع سرطان؛

۷ درصد سرطان ها ارثی هستند/نقش درمان های هدفمند

۷ درصد سرطان ها ارثی هستند/نقش درمان های هدفمند
۷ درصد سرطان ها ارثی هستند/نقش درمان های هدفمند
سکان نیوز، عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران، گفت: بروز ۹۳ درصد سرطان ها ناشی از عوامل رادیواکتیو، مواد شیمیایی در محیط زیست، نوع تغذیه، سیستم ضعیف ایمنی، سن و توارث است.

به گزارش سکان نیوز، ناصر پارسا، افزود: امروزه شاهد رشد صعودی بیماری سرطان هستیم و سالانه در ایران ۱۲۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

عضو هیأت علمی مرکز جامع سرطان، گفت: این بیماری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و برای دستیابی به حل این مشکل به همکاری نهادهای مختلف کشوری نیازمندیم. همچنین از طریق آموزش همگانی و ارتقا آگاهی مردم و اصلاح سبک زندگی می‌توان تا ۴۰ درصد میزان سرطان را کاهش داد.

پژوهشگر ارشد سرطان شناسی و ژنتیک، ادامه داد: با توجه به شناسایی عوامل خطرزا و پرهیز از این عوامل همراه با تشخیص سرطان گام برداریم. برای تشخیص صحیح و درمان‌های مؤثر نیازمند آزمایشگاه‌های مجهز و پرسنل مجرب برای تشخیص صحیح و درمان‌های مؤثر نیازمند آزمایشگاه های مجهز و پرسنل مجرب و داروهای مؤثر و به روز هستیم.

پارسا افزود: همکاری ۷۵ مؤسسات خیریه سرطان در کشور توانسته اند کمک‌های اقتصادی و درمانی به بیماران مبتلا به سرطان کنند که در نوع خودش قابل تقدیر است و کمک مؤثری به وزارت بهداشت و شبکه‌های بهداشتی کشور بوده است.

عضو هیأت علمی مرکز جامع سرطان، تاکید کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و بایستی در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری شود به خصوص در غربالگری و تشخیص زودرس که نتیجتاً باعث درمان و بهبودی مطلوب بیمار و کاهش هزینه‌ها در همه سطوح نهادهای بهداشتی و خانوادگی خواهد بود.

وی گفت: مسیر درمان بیماران به سوی پزشکی شخصی پیش می‌رود. از مسیر درمان‌های سنتی که جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی بوده به تدریج خارج می‌شویم و به سوی درمان‌های ایمنوتراپی و هدفمند، با کمترین عوارض جانبی پیش خواهیم رفت.

پارسا اظهار داشت: با همکاری و تعامل ۷۵ مؤسسات خیریه سرطان مردم نهاد و متولیان دولتی سلامت کشور در سیاست گذاری صحیح و اتخاذ تصمیم‌های کلان بر اساس اطلاعات میدانی صحیح تسریع بخشیم. همکاری تمامی دست اندرکاران نقش مهمی در بررسی، برنامه ریزی و کنترل رشد بیماری سرطان در کشور خواهد داشت. در ۴۰ سال گذشته، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، در حدود ۵۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان درمان می‌شوند و ۵۰ درصد باقیمانده را هم از یک سال تا هفت سال طول عمرشان را زیاد می‌کنیم که البته بستگی به نوع مرحله بیماری سرطان دارد.

وی افزود: به طور کلی ۷ درصد سرطان‌ها وراثتی هستند و ۹۳ درصد سرطان‌ها از تأثیرات عوامل رادیواکتیو، مواد شیمیایی در محیط زیست، نوع تغذیه، سیستم ضعیف ایمنی، سن و توارث اتفاق می‌افتد.

پارسا گفت: جهش‌های ژنتیکی در سطح سلولی و مولکولی که مسیر کنترل تقسیم نرمال سلولی را به هم می‌زند باعث شکل گرفتن سلول سرطانی می‌شود که ۷ سال طول می‌کشد. سرطان مانند بیماری دیابت دو بیماری خاموش هستند که مشکلات درمانی و هزینه اقتصادی زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.

وی افزود: روز جهانی مبارزه با سرطان، بهانه‌ای است که توجه مسئولان کشوری و شبکه بهداشت و مردم را به این مشکل اجتماعی جلب کند تا با همکاری در برابر سرطان مقابله و مقاومت کنیم تا ریشه این بیماری مهلک نابود شود.

  • نویسنده : صادقی

برچسب ها

پیام تسلیت آیت الله توکل در پی شهادت رئیس جمهور محبوب ایران 31 اردیبهشت 1403

پیام تسلیت آیت الله توکل در پی شهادت رئیس جمهور محبوب ایران

سکان نیوز؛ آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری در پی شهادت رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید 31 اردیبهشت 1403

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

سکان نیوز؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حین خدمت‌رسانی و افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی( یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) طی سانحه‌ای به شهادت رسید.

رکود در بازار لوازم خانگی / برخی از واحدها تبلیغات عوام‌فریبانه دارند 30 اردیبهشت 1403

رکود در بازار لوازم خانگی / برخی از واحدها تبلیغات عوام‌فریبانه دارند

سکان نیوز؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه در سال جاری هیچ شرکتی افزایش قیمت نداشته، از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و انتقاداتی هم نسبت به وضعیت فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی مطرح کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.