۶ کیلومتر دیگر از پروژه چهارخطه محور هراز زیر بار ترافیکی رفت
۶ کیلومتر دیگر از پروژه چهارخطه محور هراز زیر بار ترافیکی رفت
سکان نیوز- با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و مسئولان استانی مازندران روز پنج شنبه ۶ کیلومتر دیگر از پروژه چهارخطه محور هراز (آمل به تهران ) بهره‌برداری شد و به زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش سکان نیوز، عملیات اجرایی این ۶ کیلومتر در منطقه وانا و محدوده لاسم- پلور است که یک رشته تونل به طول یکهزار و ۷۴۰ متر و سه دستگاه پل به طول ۱۵۰ متر با سه هزار و ۸۰۰ متر دیواره‌سازی از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

این ۶ کیلومتر شامل ۲ بخش است که بخش نخست به طول سه کیلومتر در محدوده وانا جاده هراز است و بخش دوم نیز در محدوده پلور به لاسم بوده که با حضور وزیر راه‌وشهرسازی بهره برداری و زیر بار ترافیکی رفت.

همچنین در این پروژه که بیش از ۹ میلیون متر مکعب خاکبرداری و چهار میلیون متر مکعب خاکریزی شده است ، حدود یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل هزینه های عمرانی دولت صرف شد.

طرح چهار خطه شدن ( بهسازی) محور هراز یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی استان مازندران است که از سال ۸۹ به طور رسمی اجرایی شد. طول این طرح در استان که به حدود ۱۰۱ کیلومتر می رسد تاکنون ۷۲ کیلومتر آن چهارخطه شده است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

این پروژه که در جاده آمل به تهران در استان مازندران واقع شده شامل ۲۱ رشته تونل ، ۳۳ دستگاه پل و همچنین ۳۴ کیلومتر دیوار سازی است که بر اساس گفته مسئولان تاکنون پیشرفت بیش از ۷۳ درصدی داشت.

جاده هراز در مازندران یکی از کوتاهترین و پرترافیک ترین محور اصلی این استان به تهران است که روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تردد در این محور انجام می شود.

مازندران ۱۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این محور را جاده اصلی تشکیل می دهد.