۵ بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان فعالیت میکنند
۵ بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان فعالیت میکنند
سکان نیوز/مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به فعالیت ۵ بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان تصریح کرد: بیمارستان ولیعصر قائمشهر به عنوان بزرگترین بیمارستان تأمین اجتماعی با تجهیز و افتتاح بخش جراحی قلب و مغز طی دو سال اخیر شناخته شد که همچنان به خدمات رسانی به هم استانی‌ها و سایر استان‌های دیگر می‌پردازد.

به گزارش سکان نیوز، محمد خورشیدی عصر چهارشنبه در آئین کلنگ زنی و بازسازی فاز دوم بیمارستان تأمین اجتماعی بوعلی نکا، ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانی، بهبود فضای فیزیکی، خدمات اقامتی بیماران، ارتقا و استاندار سازی زیر ساخت‌های موجود در این مجموعه را از جمله اولویت‌های شاخص پروژه سازمان تأمین اجتماعی دراین شهرستان برشمرد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد از جمعیت مازندران در حوزه درمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که در این راستا از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهرستان ۸۹ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی می‌باشند که با تحقق یافتن این طرح گامی مؤثر در ارتقا خدمات رسانی به بیماران منطقه و پاسخگویی به نیازهای درمانی برداشته خواهد شد.

خورشیدی اضافه کرد: به بیش از ۵۶۰ بیمار مهمان از استان‌های دیگر در بیمارستان ولیعصر قائمشهر خدمات رسانی شد.

این مسئول حوزه درمان ادامه داد: در حوزه کرونا ۱۰ درصد از تخت‌های استان به تأمین اجتماعی اختصاص داده شد که متأسفانه ۲ شهید مدافع سلامت از شهرستان نکا در راه خدمت رسانی به بیماران جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه تخت‌های بستری در نکا از ۳۲ تخت به ۵۰ تخت ارتقا خواهد یافت خاطرنشان کرد: با احداث و بازسازی فاز دوم بیمارستان تأمین اجتماعی بوعلی نکا چهار هزار متر مربع به فضای درمان اضافه و یکهزار متر مربع بازسازی خواهد شد همچنین تخت‌های بستری از ۳۲ به ۵۰ تخت بستری ارتقا می‌یابد.

مهرداد پور رضایی مدیر بیمارستان بوعلی نیز در ادامه افزود: در حوزه ویروس کرونا ۱۵۰ بیمار در این بیمارستان بستری شدند که به مراتب ۶۰ نفر از پرسنل و کادر درمان دراین مجموعه مبتلا به این ویروس شدند در واقع این مرکز به عنوان بیمارستان کرونایی همواره آمادگی ادامه خدمات رسانی را دارد.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه احداث فضای درمانی و بازسازی این مجموعه در فاز دوم، احداث و توسعه درمانگاه و بخش‌های بستری، احداث و توسعه آزمایشگاه و رادیولوژی، احداث و توسعه لنرژی واحد تغذیه و تأسیسات، احداث و توسعه واحدهای پشتیبانی، تأمین و نصب تجهیزات پزشکی و درمانی فراهم می‌شود.