۵۸۰ میلیارد اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام در مازندران
۵۸۰ میلیارد اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام در مازندران
سکان نیوز:مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل ترافیک و امور عمرانی استانداری مازندران از پیش‌بینی اختصاص ۵۸۰ میلیارد تومانی اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام در این استان خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/احمد توکلی، با اشاره به اینکه اعتبار نهایی هزینه شده در پروژه‌های بهره‌برداری شده بخش عمرانی سال ۹۹ بیش از ۲۴۱۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: تاکنون ۳۴۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای پروژه‌های عمرانی حوزه‌های گوناگون اعم از آب، برق، گاز، فناوری اطلاعات و بهداشت درمان هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها است بنابراین تصویب و ابلاغ طرح جامع کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۹۸ محقق شده است که با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در نقاط درون شهری و برون شهری بهسازی خواهد شد تا شاهد کاهش تصادفات و مرگ میر ناشی از آن باشیم.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل ترافیک و امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی جهت جلوگیری از ساخت ساز غیرمجاز در دستور کار اداره کل دفتر فنی، حمل و نقل ترافیک عمرانی بود بنابراین با توجه به هجوم سرمایه‌گذاران به استان مازندران تحت عنوان خانه دوم، حفاظت از اراضی کشاورزی در اولویت‌های این حوزه است که از دستگاه قضا انتظار می‌رود در تخریب و برخورد قانونی با ساخت سازهای غیرمجاز و اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ همکاری لازم را داشته باشند.

توکلی گفت: گردشگری دریایی و احداث اسکله‌های دریایی فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران در شهرهای ساحلی بوده که اضافه کردن کارکرد گردشگری علاوه بر کشاورزی و ماهیان دریایی به آب بندان‌ها می‌تواند نوید بخش اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه تهیه طرح‌های هادی و همچنین طرح جامع و تفصیلی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در دستور کار اداره کل دفتر فنی حمل نقل و ترافیک و عمرانی قرار دارد، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۹۹ تمامی شهرهای مازندران دارای طرح‌های کارآمد و بروز می‌شوند.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل ترافیک و امور عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری یک اقدام مناسب در استان مازندران است که با تهیه ظوابط و هم اندیشی مهندسین و معماران باید دارای یک سبک معماری مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی شویم، به همین منظور حفظ فرهنگ و سنت‌های استان مازندران در دستور کار قرار دارد.

  • نویسنده : 1161