۳۶۳ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی مازندران پرداخت شد
۳۶۳ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی مازندران پرداخت شد
سکان نیوز- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت ۳۶۳ میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش سکان نیوز، دکتر رسول ظفرمند گفت : ۲۹ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌های غیر دولتی ، ۷۰ میلیارد ریال بابت داروخانه ها ، ۱۶ میلیارد ریال بایت پزشکان خانواده شهری، ۱۶۵ میلیارد ریال بابت بیمارستانهای دولتی، ۵۹ میلیارد ریال بابت سطح یک روستاییان و ۲۴ میلیارد ریال هم بابت سایر موسسات پرداخت شد.

وی با بیان این که حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت هم در دستور کار قرار دارد، افزود: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی در بخش سرپایی، حرکت به سوی بیمه کار ‌آمد، منطقی سازی هزینه‌ها و دولت الکترونیک هم از برنامه‌های این اداره کل در سال‌جاری است.

ظفرمند گفت : در راستای کاهش تردد و تجمع بیمه شدگان در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با توجه به اتمام اعتبار دفترچه‌های بیمه مشمولان سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۳۱ خرداد ۹۹، بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنها دارای نسخ سفید است، می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت دفترچه جدید، به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

وی افزود : آن عده از بیمه شدگان که دفترچه بیمه سلامت آنها فاقد نسخ سفید بوده و مشمول پوشش بیمه‌ای هستند، ملزم به تمدید دفترچه و مراجعه به دفاتر پیشخوان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان این که حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند، اعلام کرد: بیمه سلامت استان سالانه بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به موسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.