گلزار شهدا جایگاه ابدی و محلی برای انتقال فرهنگ ایثار شهادت برای نسل های آینده است
گلزار شهدا جایگاه ابدی و محلی برای انتقال فرهنگ ایثار شهادت برای نسل های آینده است
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بازگشایی گلزار شهدای روستای بورا بخش بندپی غربی بابل گفت: گلزار شهدا جایگاه ابدی و محلی برای انتقال فرهنگ ایثار شهادت برای نسل های آینده است.

به گزارش ایثار واحد مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در مراسم بازگشایی گلزار شهدای روستای بورا بخش بندپی غربی بابل ضمن تبریک مبعث رسول اکرم ( ص ) با بیان اینکه گلزار شهدا جایگاه ابدی و محلی برای انتقال فرهنگ ایثار شهادت به نسل های آینده می باشد گفت: گلزار شهدا به فرموده مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) محلی برای پیوند نسل های آینده با شهدا و به تعبیری امام زادگان عشق هستند.
سعید کهن سال اظهار کرد: شهدای عزیز به گردن همه ما حق دارند و هر کاری از توان ما بر می آید باید بدون تعلل برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده آن عزیزان انجام دهیم.
مدیر کل بنیاد مازندران با اشاره به پراکندگی گلزار ها در سطح استان گفت: مازندران دارای هزار و ۵۸۷ گلزار شهدا بوده که تاکنون۶۳ درصد مزار شهدای مازندران ساماندهی شده است.وی تصریح کرد : با استفاده از ظرفیت دستگاهها ( استانداری مازندران، سپاه کربلا، امور شهری و شهرداریها و … ) روند ساماندهی گلزارهای شهدا با جدیت در دست پیگیری است.
در پایان این مراسم مسئولین با عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.
گلزار شهدای روستای بورا بندپی غربی شهرستان بابل ساماندهی آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود.
گفتنی است شهرستان بابل ۲۶۳ گلزار شهدا بوده و گلزار شهدای روستای بورا دارای ۸ شهید والامقام می باشد.
در آئین افتتاح این گلزار خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولین حضور داشتند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از آن ضمن بازدیداز گلزار شهدای خوشرودپی، در بیت شهیدان گرانقدر یونس و حسن کارآمد پیشه حضور یافت و درگذشت پدر بزرگوار این دو شهید عزیز را به فرزندان و بازماندگان تسلیت گفت.
سعید کهن سال همچنین از گلزار شهدای روستای ازباران در شهرستان فریدونکنار بازدید کرد.
وی در شهرستان نوشهر با جانباز احسان یادگاری دیدار و مشکلات این جانباز را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد