گلایه مدیرکل بندر امیرآباد از استقرار نادرست صنایع تولیدی/پای کارشناسی می لنگد!
گلایه مدیرکل بندر امیرآباد از استقرار نادرست صنایع تولیدی/پای کارشناسی می لنگد!
سکان نیوز؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با ابراز گلایه از استقرار نادرست برخی صنایع تولیدی در این بندر، خواستار عدم فشارهای سیاسی در راستای استقرار صنایع شد.

محمدعلی اصل سعیدی پور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: ۳ کارخانه فولاد، ام دی اف و کاغذ حدود ۶۶ هکتار از از اراضی بندر امیرآباد را اشغال کرده اند درحالیکه حتی یک گرم واردات و صادرات از دریا ندارند.
وی اضافه کرد: استقرار صنایعی که مرتبط با بندر نیستند موجب می شود این کارخانجات علیرغم اینکه سودی برای امیرآباد ندارند، خود درگیر بروکراسی های اداری در بندر شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ادامه داد: استاندار پیشین مازندران اصرار بر استقرار پتروشیمی در بندر داشت که با توجیهات فنی که ارائه دادیم، ایشان و سرمایه گذار را از احداث پتروشیمی متصرف کردیم چرا که این مجتمع بهره ای از دریا نداشت. و در نهایت میانکاله برای استقرار پتروشیمی درنظر گرفته شد.
سعیدی پور از فعالیت ۱۱ کارخانه تولیدی در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: روزانه ۲هزار نفر بصورت مستقیم از این بندر امرار معاش می کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با سرانجام اسکله رورو و وعده های بی سرانجام مدیران قبلی پس از دو دهه خاطرنشان کرد: ساخت این اسکله از سال ۸۲ اغاز شده و هم اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سعیدی پور با اشاره به اینکه در رابطه با ساخت اسکله رورو، تجربه و تخصص نداریم که این مساله کار را دشوار می کند، افزود: بدنبال مجوز برای دریافت اعتبارات جدید هستیم و تلاش می کنیم این اسکله را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگارمان در رابطه با اجرایی نشدن زون گردشگری بندر پس از گذشت چندسال از ارائه اولیه طرح، یادآور شد: متاسفانه سرمایه گذرانی که مراجعه می کنند از پتانسیل فنی و مالی خوبی برخوردار نیستند.
سعیدی پور در پایان در رابطه با ترخیص ذرت های آلوده از بندر امیرآباد، آلودگی ذرت های دپوشده در بنده را تکذیب کرد و گفت: طی مدتی که بنده در این بندر مسئولیت دارم هیچ کالای فاسدی نداشتیم و ذرت‌هایی هم که اخیرا از بندر به مقصد کرج تخلیه شده است، فاسد نبوده است.
وی تاکید کرد: خروج این ذرت‌ها از بندر با نظارت دادستان و دستگاه‌های متولی صورت گرفته است.