گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر برای حفظ سطحِ پایدار انرژی در کشور
گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر برای حفظ سطحِ پایدار انرژی در کشور
سکان نیوز؛ اهتمام به نصب تجهیزات تولیدِ انرژیهای تجدیدپذیر از سوی مسئولان برای عامه مردم و ارائه تسهیلات مناسب در این بخش، علاوه بر اینکه کاهش هزینه های قبوض برق را به همراه دارد، می تواند باعث اشتغالزایی خوبی نیز شود.

به گزارش سکان به نقل از ساتکاب، با افزایش جمعیت جهان، تقاضا برای تامینِ انرژی خانه ها، مشاغل و جوامع نیز افزایش می یابد. در این راستا، نوآوری و گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر برای حفظ سطحِ پایدار انرژی و محافظت از سیاره ما در برابر تغییرات آب و هوایی کلیدی است.

منابع انرژی تجدیدپذیر، امروز 26 درصد برق جهان را تشکیل می دهند، اما طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA) انتظار می رود سهم آن تا سال 2024 به 30 درصد برسد.

با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین افزایش سالانه و پرشتاب آلاینده‌ها ظرف چند سال آینده و تولیدِ گازهای گلخانه‌ای در سطح بین المللی، شاهدِ هزینه‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری در حوزه های مختلف خواهیم بود.

از این رو ایران هم مانند همه کشورهای دنیا بر کاهش حجم تولید گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرده و به همین منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به شکل جدی‌تری در دستور کار قرار داده است.

به‌روزآوری کنوانسیون‌های بین‌المللی در خصوص محدودیت‌های جهانی تولید گازهای گلخانه ای از جمله راه هایی است که مسئولان طی سالهای اخیر در این مسیر گام برداشته اند که مسلماً با جذب سرمایه گذاریها و تشویق مردم به فعالیت در حوزه تجدیدپذیرها می توان به نتایج بسیار مطلوب تری در این زمینه دست یافت.

اهتمام به نصب تجهیزات تولیدِ انرژیهای تجدیدپذیر از سوی مسئولان برای عامه مردم و ارائه تسهیلات مناسب در این بخش، علاوه بر اینکه کاهش هزینه های قبوض برق را به همراه دارد، می تواند باعث اشتغالزایی خوبی نیز شود.

حل بحران کمبود انرژی به ویژه «برق» در شرایط فعلی مسلماً با خودداری از بخشی نگری حل می شود، تعامل با حوزه های مختلف و نگاهی ملی و فرابخشی به منظور رفع موانع از جمله راهکارهایی است که می تواند به حل بحران کمبود انرژی کمک کند.

توسعه زیرساخت‌های انرژیهای تجدیدپذیر، در هر یک از مناطق کشور بر اساس ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی‌اش از جمله راهکارهایی محسوب می شود که به افزایش سرانه تولیدِ انرژی در سطح خرد و کلان خواهد انجامید.