کیانی موتور توسعه شهر بابل را به حرکت در آورد/اجرای 100 پروژه در یکسال
کیانی موتور توسعه شهر بابل را به حرکت در آورد/اجرای 100 پروژه در یکسال
سکان؛ شهر بابل از جمله شهرهای بزرگ استان مازندران است که با اقدامات یک شهردار خوش فکر و مردمی دوباره به مسیر توسعه برگشت.

مهندس مهدی کیانی شهردار شهربابل در گفت و گو با سکان نیوز اظهار داشت؛ از شروع کار بنده که از مرداد ماه سال ۴۰۱ بود بیش از 100 پروژه تا یک سال اول کاری بنده در سطح شهر بابل انجام شد که این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف بودند و بخشی از آن کارهای رو زمین مانده شهرداری که از قبل مانده بود بخشی هم پروژه‌های جدیدی بود که در قالب برنامه سالیانه ۱۴۰۱ عمرانی تدوین و تهیه شده بود که در راستای اجرای آن برنامه‌ها اجرا شد.

وی گفت‌؛ در سال ۴۰۲ هم برابر بودجه عمرانی سالیانه برنامه‌ریزی آن انجام شده و در دست اجرا بود تعدادی انجام و تعداد دیگر در حال انجام است.

شهردار بابل با اشاره به برخی از مشکلات مردم بیان داشت؛ روسازی آسفالت در سطح معابر اصلی و محلات بود که در این مدت بخش عمده خیابان های اصلی شهر شامل کمربندی غربی کمربندی شرقی خیابان مدرس خیابان شریعتی خیابان نوشیروانی خیابان پرستار خیابان آیت الله طبرسی و تعداد بسیاری از خیابان‌ها به صورت کلی روکش آسفالت آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه های شهرداری بابل دو پروژه می باشد افزود؛ یکی مربوط به پروژه پسماند شهرداری است که در سایت انجلسی مستقر هستند و یکی دیگر هم پروژه کمربندی دوم شرقی بابل است که این پروژه شاید به چشم شهروندان عزیز بابل نیاید چون در گوشه شهر احداث شده و شهروندان از روند پیشرفت آن اطلاع زیادی نداشته باشند اما یک پروژه حیاتی برای شهر و شهرداری بابل است که این مسیر انتقال ترافیک شرق به غرب استان را بر عهده دارد و بیشترین مسیر عبوری که در حال حاضر به میدان کشوری هدایت می‌شود و از کمربندی شرقی و میدان بسیج را تحت تاثیر ترافیک قرار می‌دهد و اگر این پروژه تکمیل شود بار ترافیک این مناطق کم خواهد شد.

مهندس کیانی گفت؛ پیش بینی ما این است اگر روند پروژه به خوبی پیش برود و امیدواریم در بهار سال آینده به اتمام برسد و بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار بابل با اشاره به اینکه در حوزه‌های دیگر نیز کارهای متفاوتی انجام دادیم افزود؛ در حوزه فضای سبز نیز باغ ایرانی را داشته‌ایم که در اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر هم احداث پارک محله شهید بذری را در دست اجرا داریم که انشالله در سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت؛ یکی دیگر از کارهای ما احداث تصفیه خانه پساب و شیرابه سکوی انتقال موقت زباله بود که این پروژه در ایام مبارک هفته وحدت افتتاح و به بهره‌برداری رسید و تنها سکوی انتقال زباله در منطقه جنوب بابل و محل ملاکلا بود که خدا را شکر این پروژه از اول سال جهت تکمیل احداث کانال 1000 و 1200 ملاکلا بابل اقدام شد و در مرحله پایانی آن در هفته آینده به اتمام می‌رسد.

شهردار بابل بیان داشت؛ یکی از جاهای که ما در زمان بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شویم در منطقه شمال بابل منطقه شهرک بهزاد شهرک ۲۲ بهمن است که در سال‌های قبل بخشی از کانال هدایت آب‌های سطحی به سمت رودخانه بابلرود زده بود که ناتمام ماند که امسال ما در واقع با تکمیل این پروژه در هفته وحدت به اتمام میرسد و مشکل آبگرفتگی محلات بابل به صورت عمده حل خواهد شد.

مهندس کیانی اظهار داشت؛ حدود ۳۸ هزار متر مربع از پارسال تاکنون حجم بالایی از پیاده‌روهای سطح شهر به صورت متصل با هم بازسازی و نکات مورد نیاز که باید رعایت می‌شد خط نابینایان و کم بینایان بوده و اتصال پیاده رو به سواره رو بوده است که انجام شد.

شهردار بابل بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم عدم تصفیه خانه سپتاژ است افزود؛ این تصفیه خانه در شهر بابل باید باشد تا تانکرهای تخلیه فاضلاب خانگی بتوانند مواد حاصل از تخلیه چاه را در آنجا انتقال بدهند چون این موضوع در بابل نیست موارد مشابهی داریم که این مواد به کانال‌های آب‌های سطحی تخلیه می‌شود و نهایتاً به رودخانه بابلرود می‌ریزد که بسیار خطرناک است.