کود پتاس و حمایت های آقای نماینده از کشاورزان
کود پتاس و حمایت های آقای نماینده از کشاورزان
سکان نیوز؛ در مازندران کارخانه تولید کود پتاس وجود داشت که سالانه 30 هزار تن کود تولید می‌کرد ولی اکنون تعطیل است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه به جای اینکه واحدهای تولید حفظ شوند و از تعطیلی آنها جلوگیری شود رو به واردات آورده می‌شود و هر واحد تولیدی که تعطیل می‌شود نیاز کشور در آن حوزه از بخش واردات تأمین می‌شود و ما شاهدیم که در این حوزه نیز نزدیکان از امتیاز خاصی در حوزه واردات کالا برخوردار می‌شوند.

وی گفت:‌ در استان مازندران کارخانه تولید کود پتاس وجود داشت که سالانه 30 هزار تن کود تولید می‌کرد اما این کارخانه 2-3 سال است که تعطیل شده و نیاز کشاورزان به کود پتاس از خارج تأمین و کود مورد نیاز از کشور آذربایجان وارد می‌شود.

حاجی پور خاطرنشان کرد: الان فصل کشت کشاورزان برنجکار در استان مازندران است اما کود پتاس هنوز بین کشاورزان توزیع نشده است.

وی افزود: عدم حمایت از کشاورزان و باغداران باعث شده تا بعضی از آنها دور زمین‌های خود سیمان و آجر بکشند و تعداد قابل توجهی از زمین‌ها نیز فروخته شده و تغییر کاربری داده شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه جلوی تغییر کاربری زمین‌ها در استان مازندران گرفته شده اما زمین‌هایی که قرار بوده تغییر کاربری داده شود این کار در موردشان انجام شده است.