کمبود ۱۴ هزار مگاواتی برق در کشور/خاموشی‌های تابستان مدیریت می‌شود
کمبود ۱۴ هزار مگاواتی برق در کشور/خاموشی‌های تابستان مدیریت می‌شود
سکان نیوز؛عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تراز منفی در بخش‌های مختلف از جمله آب، برق و گاز گفت: در عرصه برق ۱۴ هزار مگاوات کمبود وجود دارد که در تابستان خود را نشان خواهد داد و صحبت‌های عده‌ای مبنی برعدم خاموشی غیرکارشناسانه است.

به گزارش سکان نیوز؛، پرویز محمدنژاد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قیمت تمام شده انرژی با چیزی که در جامعه عرصه می‌شود بسیار متفاوت است لذا نمی‌توان این تفاوت قیمت را به این شکل ادامه داد.

وی ادامه روند فعلی عرضه سوخت با قیمت کنونی را امکان‌پذیر دانست و گفت: باید قیمت تولید و مصرف را باید به هم نزدیک کنیم ولی فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تراز منفی در بخش‌های مختلف از جمله آب، برق و گاز بیان کرد: در عرصه برق ۱۴ هزار مگاوات کمبود وجود دارد که در تابستان خود را نشان خواهد داد و صحبت‌های عده‌ای مبنی برعدم خاموشی غیرکارشناسانه است.

محمدنژاد با تاکید بر لزوم توجه به راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در کشور تصریح کرد: مجموعه پتانسیل تولید باید وارد مدار شود، لذا باید یک بازنگری در حوزه مدیریت مصرف داشته باشیم در این صورت تقریباً دو هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌توان صرفه جویی کرد.

وی با بیان اینکه خاموشی‌ها در کشور باید مدیریت شود، گفت: در سال جدید چهار تا پنج هزار مگاوات برق را وارد چرخه تولید می‌کنیم.

  • نویسنده : میلاد.طهماسب تبار