کریمی فیروزجایی؛ حمایت کامل مجلس از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه
کریمی فیروزجایی؛ حمایت کامل مجلس از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر حمایت کامل مجلس از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه، گفت: مجلس در تصویب قوانین راهگشا برای اجرای عدالت و پیشبرد روند توسعه قضایی در جامعه آمادگی کامل دارد.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: رئیس فعلی دستگاه قضا با اجرای قوانین اثر بخش و رویکرد اسلامی و انسانی در این دستگاه سلامت و پاکی عدلیه نظام را در معرض دید عموم قرار داد.
وی افزایش اعتماد مردم به انقلاب و جریان رسیدگی به پرونده‌های کلان را از ثمرات حضور موفق آیت الله رئیسی در قوه قضائیه عنوان و تصریح کرد: روند فعالیت قوه قضائیه مثبت و روبه بهبودی است.

نماینده بابل در مجلس قوه قضائیه را پیشانی نظام خواند و افزود: سلامت و پاکی قوه قضائیه و قاطعیت و اقتدار کامل آن تحقق آرمان‌های اساسی انقلاب را شتاب می‌بخشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس هوشمندی ، سلامت و سلوک معنوی و زیست مردمی رئیس قوه قضائیه را الگوی مدیریت جریان انقلاب دانست و یادآور شد: دستگاه قضایی در مدت حضور آیت الله رئیسی در حوزه بازآفرینی هویت فرهنگی و دینی جامعه کارنامه درخشانی از خود عرضه کرد.

این نماینده مجلس ماموریت قوه قضائیه در اجرای عدالت و شفاف سازی فرآیندهای حکمرانی را اساسی و برجسته دانست و افزود: دستگاه قضایی در دوره جدید با اجرای اصول نوین دادرسی و محاکمه ابرمفسدان کام مردم بویژه محرومان و صاحبان اصلی انقلاب را شیرین کرد.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر حمایت کامل مجلس از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه، گفت: مجلس در تصویب قوانین راهگشا برای اجرای عدالت و پیشبرد روند توسعه قضایی در جامعه آمادگی کامل دارد. همگرایی قوای دیگر با دستگاه قضایی زمینه ساز شکوفایی و پیشرفت عدالت در کشور خواهد بود.

وی یکی از ضعفهای ساختاری قوه قضائیه را عدم استقلال بودجه ای آن ذکر و تصریح کرد : قوه قضائیه برای توسعه عدالت و پیشرفت حکمرانی بر اساس آموزه‌های اسلامی نیازمند اعتبار و بودجه عملیاتی است که این مهم از سوی مجلس یازدهم پیگیری می‌شود. توسعه طرح‌های قضایی برای تثبیت بیشتر جایگاه قضا و پیشرفت عدالت نباید معطل بودجه و اعتبار مورد نیاز باشد.