کریمی فیروزجایی؛ بودجه سال آینده محصول تعامل مجلس با نخبگان است
کریمی فیروزجایی؛ بودجه سال آینده محصول تعامل مجلس با نخبگان است
سکان نیوز؛ دبیر هیئت رئیسه مجلس تعامل مجلس یازدهم با نخبگان و فرهیختگان را رویکرد اساسی خانه ملت در تدوین بودجه دانست.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به مراحل پایانی بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس صاحب نظران و پژوهشگران می‌توانند موارد اصلاحی مورد نظر خود را برای نمایندگان ارسال کنند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس تعامل مجلس یازدهم با نخبگان و فرهیختگان را رویکرد اساسی خانه ملت در تدوین بودجه دانست وافزود: بودجه سال آینده کشور برای تصمیم گیری نهایی در صحن علنی مجلس نیاز به ویرایش و پالایش اساسی دارد.

نماینده بابل رقم واقعی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده را دو هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کردوافزود: از این میزان تنها ۸۴۱ هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی کشور و مابقی به شرکت‌های دولتی اختصاص دارد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تورم زا بودن لایحه بودجه سال آینده را به دلیل شفاف نبودن ارقام آن از اشکالات کلیدی عنوان و تصریح کرد: ارقام درآمدی بودجه پیشنهادی دولت مبتنی بر عملیات واقعی تبادلات اقتصادی نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به کارنامه کمیسیون تلفیق در این ارتباط یادآورشد: این کمیسیون با رفع مغایرت‌های لایحه بودجه با مقررات قانونی، شفاف سازی وکارآمدسازی آن را نمایان کرد.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر وظایف خطیر نمایندگان در تدوین و تصویب بودجه سالانه گفت: هیاهوی رسانه‌ای و فشارهای سیاسی در مورد عقب نشینی نمایندگان انقلابی از ایفای رسالت ذاتی آنها بیفایده است.

کریمی فیروزجایی گفت: کشور در شرایط تحریم به بودجه عملیاتی و منطبق با اقتصاد مقاومتی نیاز دارد.

نماینده مردم بابل با اشاره به محذوفات فراوان لایحه بودجه پیشنهادی دولت در مجلس افزود: مأموریت عمده لایحه خروجی مجلس با رعایت الزامات قانونی تحکیم زیر ساخت‌های فرهنگی، اجتماعی واقتصادی کشور است.

کریمی فیروزجایی گفت: توجه به مؤلفه‌های عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، اعمال رویه‌های قانونی در عرصه فرهنگی و تقویت توان مالی اقشار آسیب پذیر کشور رویکرد محوری مجلس در تدوین بودجه محسوب می‌شود.