کاهش قابل توجه مراجعه به شعب تامین اجتماعی گیلان
کاهش قابل توجه مراجعه به شعب تامین اجتماعی گیلان
سکان نیوز؛ مدیرعامل تامین اجتماعی استان گیلان گفتدر طرح 3070 سازمان تامین اجتماعی، سی خدمت به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه مربوطه ارائه می شود که این امر کاهش 70 میلیون بار مراجعه سالانه به شعب سراسر کشور را به دنبال داشته است.

علی حسین نژاد اظهار داشت : در طول سالهای اخیر تلاش برای ارتقاء سیستم ها و امکانات جهت تسهیل و روانسازی امور و حرکت بسوی خدمات اینترنتی توسعه چشمگیری در تامین اجتماعی داشته و بعنوان یکی از خط مشی های اصلی در تدابیر و برنامه های مدیران ارشد بوده است که مشاهده فیش مستمری ، ارسال لیست حق بیمه و دریافت فیش حق بیمه و ابلاغ های الکترونیکی نمونه های بارز آن قلمداد می شوند .

وی افزود : در دوسال گذشته و با راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان این بستر توسعه و گسترش بیشتری یافت و در دو ماهه اخیر اجرای طرح 3070 که هدفگذاری آن غیرحضوری نمودن 30 خدمت پرمراجعه و پر مخاطب سازمان بوده و کاهش 70 میلیون بار مراجعه سالانه بابت آنها پیش بینی می شود بمنزله گامی بلند در این مسیر تلقی شده و بسیاری از خدمات تامین اجتماعی در تمام ساعات شبانه روز و حتی ایام تعطیل با استفاده از ظرفیت سامانه مذکور به نشانی es.tamin.ir در دسترس بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران است .

حسین نژاد با اشاره به اقداماتی همچون اجرای طرح نسخه های الکترونیکی ، پرونده الکترونیکی و اخذ هوشمند اطلاعات از طریق سامانه های ثبت احوال ، نظام وظیفه ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و … تمامی این موارد را گامهایی سازنده و زیرساختی برای توسعه روزافزون خدمات غیرحضوری و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی برشمرد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت : شعب تامین اجتماعی استان گیلان و کارگزاری های رسمی در طول سال پذیرای بین 3 تا 4 میلیون مراجعه بوده اند که با تکمیل طرح 3070 و قابلیت دسترسی شهروندان به خدمات از طریق سامانه ، این مراجعات به یک تا یک و نیم میلیون در سال کاهش خواهد یافت .

وی خاطر نشان ساخت: تا پایان هفته هشتم اجرای این طرح بیست خدمت در دسترس کاربران قرار گرفته است که کمک هزینه ازدواج ، انعقاد قرارداد بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد ، درخواست کفالت ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک هزینه کفن و دفن ، استعلام وضعیت بیمه ای ، ابلاغ احکام مطالباتی ، صدور و ابلاغ مفاصاحساب ، درخواست تکمیل سوابق ، نامنویسی افراد تبعی ، امکان مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی ، ثبت اعتراض به بدهی و تعیین زمان رسیدگی و خرید و احتساب دوران سربازی بعنوان سابقه بیمه از مهمترین آنها است .