کاندیداهای انتخابات مجلس منابع تبلیغاتی‌شان را شفاف به مردم اعلام کنند
کاندیداهای انتخابات مجلس منابع تبلیغاتی‌شان را شفاف به مردم اعلام کنند
سکان نیوز، یک نماینده مجلس از کاندیداهای انتخابات خواست تا منابع تبلیغات انتخابات را به طور شفاف به مردم اعلام کنند

سکان نیوز، محسن بیگلری نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب قانون شفافیت مالی نمایندگان مجلس در پارلمان، گفت: با تصویب این قانون بهانه از دست برخی داوطلبانی که رغبتی برای اعلام شفاف پول‌‌های تبلیغات انتخاباتی‌شان نیستند، گرفته شد.

وی با بیان اینکه شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس موجب کارآمدی بیشتر مجلس و حتی نمایندگان نیز می‌شود، اظهار داشت: شفایت مالی برای تمامی کاندیداهای انتخابات، چه مجلس و چه ریاست‌جمهوری نیز باید باشد، این امر از وابستگی کاندیداها به منابع قدرت و ثروت جلوگیری کرده و در عوض کارآمدی آنها را ارتقاء می‌دهد.

نماینده مردم سقز در مجلس تصریح کرد: با تصویب و اجرای این قانون رأی‌دهندگان از منبع، میزان و نحوه هزینه‌کرد‌های انتخاباتی وکلای خود مطلع می‌شوند که این شفافیت باعث افزایش اعتماد عمومی به نمایندگان و مجلس می‌شود.

بیگلری با تأکید بر اینکه کاندیدایی که با پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شود، تبعات بدی برای مجلس و منافع کشور خواهد داشت، افزود: کاندیدایی که با حمایت پول و جریان‌های قدرت و ثروت وارد پارلمان می‌شود با مسائل و مشکلات روز و وظایف نمایندگی از جمله قانون‌گذاری و نظارت آشنا نیست که همین مسئله تبعات منفی در روند قانون‌گذاری در مجلس خواهد داشت.

وی بیان اینکه کاندیدا‌ها ملزم به رعایت قانون و عُرف برای هزینه‌کردهای انتخاباتی هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین ارکان سلامت برگزاری انتخابات، شفافیت مالی کاندیداها است و در نتیجه هر چه هزینه‌کرد‌های انتخاباتی کاندیدها شفاف‌تر، دقیق‌تر و نظارت‌ها دقیق‌تر باشد به همان میزان سلامت انتخابات بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان ضمن اینکه از کاندیداهای انتخابات مجلس خواست که  منابع تبلیغاتی‌شان را شفاف به مردم اعلام کنند، خاطرنشان کرد: اگر نماینده مدیون فرد یا جناح خاصی شد، دیگر نمی‌تواند برای همه کشور تصمیم بگیرد ، مجبور است که به خواسته‌های اشخاصی که با پول‌های کثیف از وی حمایت کردند تن بدهد.

  • نویسنده : صادقی