چین از دونستک تازه الحاق شده به روسیه مس وارد کرد
چین از دونستک تازه الحاق شده به روسیه مس وارد کرد
سکان؛ یک شرکت چینی 7.4 میلیون دلار آلیاژ مس از یک شرکت واقع در مناطق تازه الحاق‌شده از اوکراین به روسیه خریداری کرده است.

رویترز، اطلاعات گمرکی روسیه نشان می‌دهد یک شرکت چینی از یک شرکت واقع در مناطق تازه الحاق‌شده اوکراین به روسیه 7.4 میلیون دلار آلیاژ مس وارد کرده است. این در حالی است که تعامل مالی با این منطقه از سوی کشورهای غربی تحریم شده است.

البته چین هیچ محدودیتی در تجارت با این منطقه اعمال نکرده، اما آمریکا تهدید کرده است که شرکت‌هایی که این تحریم‌ها را نقض می‌کنند را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد.

محموله مس مذکور توسط شرکت کوژو نوای چین و به وزن 3220 تن از کارخانه متالورژیکال اینجینیرینگ منطقه دبالتسِوزکی تازه الحاقی اوکراین به روسیه، بین ماه‌های اکتبر 2022 تا مارس 2023 خریداری شده است. این کارخانه در منطقه دونِتسک، و در نزدیکی مرز لوهانسک قرار دارد که هر دو آنها در ماه سپتامبر به خاک روسیه الحاق شد.

البته رویترز یافته‌های خود را به شرکت‌ کوژو نووآ اعلام کرده اما شرکت مذکور گفته که اسناد رویترز ممهور و امضاشده نیست و اصالت ندارد. گمرک چین هم اعلام کرده که جزئیات تجارت شرکت‌ها را به صورت عمومی افشا نمی‌کند.

به‌طور کلی بین ماه‌های اکتبر تا فوریه، چین 852 میلیون دلار مس و آلیاژ مس از روسیه وارد کرده است.