چرا مسئولان تعیین اعتبارات مختص کارگران را در ردیف آخر قرار می‌دهند؟
چرا مسئولان تعیین اعتبارات مختص کارگران را در ردیف آخر قرار می‌دهند؟
علی بابایی کارنامی گفت: متاسفانه نگاه دولتی‌ها و مسئولان مربوطه به گونه‌ای است که در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به تامین منافع کارگران بی‌توجه هستند و این قشر همیشه در تعیین اعتبارات در ردیف آخر قرار می‌گیرند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق کارگران بازنشسته باید 90 درصد شاغلان باشد که تحقق این مهم در خصوص کارگران تامین اجتماعی فاصله زیادی تا اجرای این مصوبه وجود دارد.

بابایی کارنامی افزود: متاسفانه نگاه دولتی‌ها و مسئولان مربوطه به گونه‌ای است که در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به تامین منافع کارگران بی‌توجه هستند و این قشر همیشه در تعیین اعتبارات در ردیف آخر قرار می‌گیرند.

نماینده مردم ساری و میاندورود، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که همیشه در خصوص حمایت معیشتی از کارگران با آن مواجه هستیم تعیین مزد است، کما اینکه پیوسته در این زمینه این بهانه وجود دارد که افزایش حقوق کارگران به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی منتهی می‌شود و این دلیل بیهوده‌ای است که توجیه اقتصادی ندارد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهد که در تمام دنیا نسبت مزد به قیمت تمام شده 15 درصد است اما در ایران با وجود تلاش‌های زیادی که صورت گرفته تازه به 8 درصد رسیده است، چرا که برخی معتقدند اگر مزد را افزایش دهیم کارفرمایان متضرر می‌شوند و این در حالی است که توجه به این مهم سرمایه‌گذاری بوده و به ایجاد انگیزه در نیروی انسانی و رشد اقتصادی کشور منتهی می‌شود. بنابراین لازم است که توجه بیشتری به تامین رفاه و معیشت کارگران داشته باشیم.