چرا بیرانوند برای گرفتن مطالباتش از پرسپولیس شکایت نمی‌کند؟/ متمم جنجالی حاصل لطف بی‌موقع مدیرعامل وقت
چرا بیرانوند برای گرفتن مطالباتش از پرسپولیس شکایت نمی‌کند؟/ متمم جنجالی حاصل لطف بی‌موقع مدیرعامل وقت
سکان نیوز/ماجرای دروازه بان سابق پرسپولیس با این باشگاه برای گرفتن حقوقش به جنجالی بیهوده تبدیل شده که می توانست با درایت طرفین به اینجا کشیده نشود.

به گزارش سکان نیوز، رودررویی علیرضا بیرانوند و مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر به طور ناخودآگاه یادآور جدال لفظی بین علی باغمیشه بازیکن وقت پرسپولیس با امیرعابدینی مدیرعامل آن زمان بود. دیالوگی ماندگار اما تلخ در فوتبال ایران که به طرز بدی بازیکن مقابل مدیرعامل باشگاه قرار گرفت.

نحوه برخورد کلامی رسول پناه و بیرانوند هم در دوشنبه شب اصلا خوشایند نبود و فارغ از اینکه کدام طرف حق بیشتری دارند باید به این روند تقابل بازیکن با مدیرعامل انتقاد جدی وارد کرد.

علیرضا بیرانوند به خصوص بعد از جام جهانی روسیه یکی از بازیکنان موثر پرسپولیس بوده و حتی این روزها که رادوشوویچ نشان داد تا چه اندازه غیر قابل اعتماد است بیشتر می توان به ارزش فنی دروازه بان اول تیم ملی پی برد اما همه ارزش های فنی بیرانوند دلیل نمی شود که این تصور به وجود آید که او در مورد قراردادش و پولی که از باشگاه پرسپولیس می خواهد درست باشد.

اشکال اصلی در خود ساختار پرسپولیس است که مدیران عامل در دوره های مختلف با اختیاراتی که داشته اند، قرارداد این دروازه بان را به شکل عجیب و غریبی تنظیم کرده اند. همین روش عجیب در عقد قرارداد باعث شد تا این باشگاه هم بازیکنش را از دست بدهد هم خود این گلر با حواشی روبرو شود.

علیرضا بیرانوند مدعی است که پرسپولیس بابت عدم حضورش در بازی های آخر بیش از یک میلیارد از قراردادش را کسر کرده و آپشن های قهرمانی او را هم پرداخت نکرده اند. همچنین متمم جنجالی قراردادش که یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است نیز از سوی این باشگاه تایید نشده است.

در مورد ادعای اولش که کسر قرارداد به دلیل عدم حضور در بازی های اخیر بوده مهدی رسول پناه زیر بار نرفته و این ادعا را رد می کند اما در مورد بحث متمم سرپرست باشگاه سرخپوشان اظهار نظری می کند که به نظر غیر منطقی نمی آید.

بیرانوند در زمانی که پیشنهاد آنتورپ رسید و با این تیم بلژیکی توافق کرد، در توافقی عجیب با محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل وقت سرخپوشان متممی را امضا کردند که در آن قید شده بود علاوه بر قراردادی که او با این باشگاه داشت، یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بیشتر بگیرد. البته بیرانوند مدعی بود این پیشنهاد اضافه شدن متمم لطف مدیرعامل وقت بوده و خودش اصراری به این توافق نامه نداشته است.

متممی جنجالی که نه دلیل قانع کننده ای برای آن آورده شده و نه به امضای اعضای هیات مدیره رسیده است. نه تنها این قرارداد با نظر هیات مدیره نبوده بلکه حتی بیرانوند در آن مقطع این قرارداد را در سازمان لیگ هم به ثبت نرساند. حرف این روزهای رسول پناه بیراه نیست. متممی که تایید هیات مدیره را ندارد و به ثبت رسمی سازمان لیگ هم نرسیده چرا باید پرداخت شود؟

ضمن اینکه علیرضا بیرانوند در صحبت هایش مدعی است که از 11 تیر اجازه حضور در تمرینات پرسپولیس را نداشته و آنتورپ اعلام کرده به او که اگر در تمرینات شرکت کند، جریمه می شود اما اینکه چرا گلر اول تیم ملی اشاره به همه ماجرایی که بین او و باشگاه در آن مدت افتاده را نمی کند، کمی عجیب است.

اینطور که معلوم است در آن مقطع بیرانوند با آنتورپ برای تعیین تکلیف زمان حضورش در تمرینات تیم بلژیکی مذاکره می کند. این باشگاه به وی اعلام می کند با توجه به شرایطی که کرونا در برگزاری لیگ های مختلف ایجاد کرده و طبق قانون فیفا، می تواند تا آخرین بازی پرسپولیس در فصل جاری در کنار این تیم باشد اما حقوق مدتی که در ایران است به عهده باشگاه ایرانی است.

بیرانوند با علم به این موضوع به پرسپولیس اعلام می کند بابت ادامه حضورش ماهی 41 هزار یورو حقوق می خواهد. پولی که باشگاه نمی توانسته بدهد. از سویی کادر فنی سرخپوشان وقتی متوجه درخواست بیرانوند برای عدم حضور در تمرینات می شود، با توجه به ماندن 9 بازی در لیگ، دو بازی در جام حذفی و چهار بازی در لیگ قهرمانان آسیا، به باشگاه در نامه ای اعلام می کند مخالف جدایی بیرانوند در این مقطع هستند و نیازمند ادامه همکاری با این دروازه بان هستند.

دروازه بان اول تیم ملی در آن زمان با وجود شرایطی که در پرسپولیس بود وقتی متوجه می شود این باشگاه نمی تواند زیر بار حقوقی که او پیشنهاد داده برود بار سفر بست تا به تیم جدیدش برود.

بیرانوند در شرایطی این تصمیم را می گیرد که موقع تمدید قرارداد با پرسپولیس در مدیریت گرشاسبی، قراردادش دو برابر افزایش پیدا کرد؛ به طوری که در همان زمان وی لقب گران ترین بازیکن لیگ را گرفت. آن هم در شرایطی که خیلی از بازیکنان این تیم قراردادی بسیار پایین تر از او داشتند. با این حال اینکه چرا این چنین نسبت به باشگاه خود گارد گرفته، کمی عجیب است.

بیرانوند حتی برای حل شدن ثبت رسمی متمم خود با مسئولان فدراسیون هم جلسه داشته اما تنها راهکاری که به او پیشنهاد شده این است که شکایت کند. شاید او در این شکایت بتواند ثابت کند این الحاقیه جدید، قانونی است؛ در غیر اینصورت راهی برای دریافت آن ندارد. حال اینکه چرا دروازه بان سابق سرخپوشان نمی خواهد از راه قانونی این موضوع را پیگیری کند و می خواهد مسئولان پرسپولیس را متهم به این کند که حقوقش را نمی دهند، قابل تامل است.