پیگیری سفرهای استانی رئیس جمهور/ پرداخت ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در مازندران
پیگیری سفرهای استانی رئیس جمهور/ پرداخت ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در مازندران
سکان نیوز؛بعد از حدود ۲ ماه از پایان هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران و با ارجاع حدود ۱۵ هزار نامه مرتبط با دریافت تسهیلات، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به درخواست کنندگان از آیت‌الله رئیسی خبر می‌دهد.

به گزارش سکان نیوز، براساس آمار مسوولان پاسخگویی مطالبات مردمی در استانداری مازندران در سفر آیت الله رئیسی به مازندران ۵۷ هزار و ۳۳۷ مورد درخواست مردمی ثبت شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۵ مورد مربوط به دریافت تسهیلات بوده که از این بین دریافت تسهیلات قرض الحسنه، کمک‌های مالی، وام خود اشتغالی و وام اشتغال چهار درخواست اول مردم استان از رئیس‌جمهور بود.

اکنون براساس آمار معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تمامی درخواست‌های مردمی در ارتباط با دریافت تسهیلات در قالب‌های مختلف به بانک‌های عامل استان ارجاع و حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای تحقق این مطالبات مردمی از رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

در این ارتباط حسن خیریان‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع حدود ۱۵ هزار نفر از درخواست کنندگان دریافت تسهیلات از رئیس جمهور در استان، حدود ۱۰ هزار نفر خواستار دریافت تسهیلات خوداشتغالی هستند که تاکنون به ۲هزار و ۲۰ نفر از آنها با همراهی صندوق کارآفرینی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان این که ارقام تسهیلات پرداختی در طرح خود اشتغالی براساس نوع طرح متفاوت است، گفت: در مجموع تا پایان سال جاری حدود یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی از محل درخواست‌های مردمی از رئیس جمهور پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان این که با پرداخت تمامی تسهیلات خود اشتغالی مصوبه سفر رئیس جمهوری به مازندران برای حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود : تنها در کمتر از ۲ ماه گذشته با همراهی بانک‌های استان و با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی برای ۲ هزار و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی و پروانه و جواز کسب و کار از سوی دستگاه‌های متولی صادر شده است.

خیریانپور گفت : درخواست تسهیلات خوداشتغالی مردم مازندران از رئیس جمهور با توجه به بافت اقتصادی استان به طور عمده در زمینه اشتغال روستایی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و ساخت و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود که از این مبلغ حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت.
استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

  • نویسنده : میلاد