پیش بینی شناسایی 379 مورد انشعاب غيرمجاز در بخش خانگي در مانور سراسري
پیش بینی شناسایی 379 مورد انشعاب غيرمجاز در بخش خانگي در مانور سراسري
سکان نیوز؛ مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان گفت:تاكنون 11 هزار و 873 حباب لامپ با متوسط توان 183 وات تعديل و به ميزان 2.15 مگاوات كاهش ديماند داشته ايم.

شيرزاد جمشيدي در آئين افتتاح مانور سراسري مديريت بار زمستان كه همزمان با سراسر كشور برگزار شد، اظهار داشت: كاهش مصرف روشنايي معابر، ساماندهي انشعابات و شناسايي و جمع آوري دستگاه هاي استخراج ارز ديجيتال غيرمجاز از اهداف و محورهاي اجراي اين مانور است.
وي با اشاره به حضور 93 اكيپ عملياتي در مانور سراسري مديريت بار زمستان در استان همدان گفت: در مجموع 210 نفر نيروي انساني، 120 دستگاه خودروي سبك و 15 دستگاه خودروي بالابر براي اجراي اين مانور بكارگيري شده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با اشاره به اقدامات اجرايي يادآور شد: تاكنون 11 هزار و 873 حباب لامپ با متوسط توان 183 وات تعديل و به ميزان 2.15 مگاوات كاهش ديماند داشته ايم.
وي با اشاره به ظرفيت شركت توزيع نيروي برق استان همدان در راستاي ادامه تعديل روشنايي گفت: اين شركت ظرفيت تعديل 4 هزار دستگاه چراغ معابر با حدود 0.6 مگاوات را نيز دارا است كه تا پايان هفته آينده، دوم بهمن ماه سال جاري انجام مي شود.
جمشيدي عنوان كرد: در راستاي محور كاهش مصرف روشنايي معابر نيز بازديد و جلب مشاركت و همكاري يك هزار و 445 مشترك تجاري به منظور مديريت مصرف انرژي، تعديل روشنايي 820 دستگاه چراغ معابر با ميانگين مصرف 138 وات و تعديل روشنايي پارك ها و ميادين به تعداد 469 دستگاه چراغ با ميانگين مصرف 280 وات در مجموع با برآورد انرژي 688 كيلووات ساعت انجام مي شود.
وي با اشاره به شناسايي و جمع آوري انشعابات غيرمجاز تصريح كرد: در اين زمينه طي اين مانور، شناسايي و جمع آوري 379 مورد انشعاب غيرمجاز در بخش خانگي، 112 مورد در بخش تجاري و 16 مورد نيز در بخش صنعتي در مجموع به ميزان يك هزار و 631 كيلووات در سه بخش پيش بيني شده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان عنوان كرد: در زمينه محور شناسايي و جمع آوري دستگاه هاي استخراج ارز ديجيتالي غيرمجاز نيز بررسي روند مصرف تمام مشتركين و شناسايي تعداد 496 مورد مشترك مشكوك به استخراج ارز ديجيتال غيرمجاز و برنامه ريزي به منظور سركشي، كنترل و بازرسي صورت مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: اين مانور طي دو روز، 25 و 26 دي ماه اجرايي مي شود كه نتيجه آن كاهش مصرف به ميزان 2.3 مگاوات در سطح استان است.
جمشيدي با اشاره به ضرورت مديريت مصرف انرژي در حوزه برق و گاز عنوان كرد: به دليل افزايش مصرف برق و گاز در بخش خانگي و تجاري و محدوديت سوخت تحويلي به تعدادي از نيروگاه هاي كشور، شاهد خاموشي هاي پراكنده در برخي از مناطق استان بوديم.
وي با بيان اينكه تنها با 10 درصد كاهش مصرف گاز و برق، امكان استمرار تأمين مطمئن گاز و برق در كشور فراهم خواهد شد، ابراز داشت: از مشتركين هميشه همراه استان همدان درخواست مي كنيم با كاهش حداقل1 تا 2 درجه از دماي منازل و محل كار و مديريت مصرف گاز و برق، ما را در تأمين مستمر انرژي برق ياري كنند.