پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار آیت‌الله صدوقی
پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار آیت‌الله صدوقی
سکان؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی با بلوار آیت‌الله صدوقی و تکمیل آن در سال جاری خبر داد.

عباس حلوایی‌زاده با اشاره به تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال پروژه تقاطع سه‌سطحی نماز در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: این تقاطع در رینگ میانی ترافیکی شهر قم و محور فردوسی قرار گرفته که در قالب آن بلوار جمهوری اسلامی به‌صورت روگذر و بلوار فردوسی به‌صورت زیرگذر است و در همسطح دسترسی‌های چپ‌گرد تأمین‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز در ادامه تکمیل محور فردوسی و اتصال میان مناطق ۲ و ۴ شهر قم انجام‌شده است.

حلوایی‌زاده با اشاره به پیگیری تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار آیت‌الله صدوقی برای تکمیل رینگ ترافیکی فردوسی تصریح کرد: این تقاطع غیرهمسطح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال جاری به شهروندان تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل این پروژه جابه‌جایی تأسیسات بود و در این زمینه هم موارد خاصی همچون شبکه آب و فاضلاب سنگین وجود داشت که اجرا را با تأخیر و مشکلاتی مواجه کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به وجود تأسیسات اصلی برق شهر قم در این مسیر گفت: در سه لاین سواره‌رو و پیاده‌رو، عبور تأسیسات برق داشتیم که جابه‌جایی انجام شد، اما مسئله معارض گاز را در حال پیگیری هستیم.

حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای شمع‌ها، پایه‌ها، ستون‌ها و سرستون‌ها در این پروژه، تأکید کرد: دو تابلیه نیز در این تقاطع احداث‌شده است که اواخر فروردین، تابلیه سوم بتن‌ریزی می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی ما برای تکمیل این پروژه تا اواسط سال ۱۴۰۳ است که در آن محور فردوسی به‌صورت روگذر از بلوار آیت‌الله صدوقی عبور خواهد کرد.