پیام قاضی زاده هاشمی به مناسبت شانزدهمین یادواره سردار شهید طوسی و 436 شهید شهرستان نکا
پیام قاضی زاده هاشمی به مناسبت شانزدهمین یادواره سردار شهید طوسی و 436 شهید شهرستان نکا
سکان نیوز؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت شانزدهمین یادواره سردار شهید طوسی و 436 شهید شهرستان نکا پیامی صادر کرد.

به گزارش سکان، متن پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرح زیر می باشد.

بسم رب الشهداء والصدیقین
در آستانه سی و پنجمین سالروز عروج خونین علمدار دیار علویان، فاتح فاو و قهرمان عملیات غرورآفربن والفجر۸ سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی جانشین لشکر ۲۵ کربلا مازندران در سالهای دفاع مقدس و 436 شهید سرافراز شهرستان نکا قرار داریم. از اینرو بر خویش فرض می دانم تا در راستای رسالت ولایی جهاد تبیین، به ترویج مناقبی از مقامات و اوصاف کریمه این شهید بزرگوار اشاره نمایم تا برای نسل های امروز و فردا، عملی ترین الگوی خودسازی و وظیفه پردازی در جهت ادای فریضه الهی معرفی گردد.
شهید محمدحسن قاسمی طوسی که در خانواده ای مذهبی و ولایی تربیت شده بود و در جلسات دینی و فعالیت های انقلابی حضوری فعال داشت به همراه دو برادر شهیدشان، از پیشتازان ایثار و شهادت بودند. آن شهید گرانقدر علاوه بر فراگیری تعالیم اسلامی در زمینه بینش و فعالیت سیاسی حضوری فعال و تلاش وافری داشتند. به اذعان همه همسنگران، ایشان از اسوه های ایمان و لایتمداری و مظهر تقوا، فروتنی، شجاعت، درایت، تواضع و بی ادعایی و تجلی کامل مرد میدان بودند. آن شهید معزز در مبارزه با طاغوت و در مقابله با ظلم و جور و در هشت سال دفاع مقدس نقش تاثیرگذار و خدمات و فعالیت های ارزشمندی داشته اند. تأسی به شهید طوسی عزیز، ترویج همان فرهنگ شهادت طلبی است که امروز جامعه ما و جهان اسلام بدان نیاز مبرم دارد.
خاطرۀ ایثار و بزرگ منشی و خدمات ارزشمند این شهید والا مقام و سایر شهدای گرانقدر همواره در ذهن ملت شریف و قدرشناس ایران جاری و ساری خواهند ماند و زنده نگه داشتن یاد و نام این اسوه های ایمان، ایثار و مقاومت نه تنها یک وظیفه دینی بلکه با اقتدار، شکوه و امنیت ملی کشور گره خورده است.
امید آنکه در راستای منویات مقام عظمای ولایت، بتوان با جهاد تبیین راه شهدای بزرگواری مانند شهید قاسمی طوسی، تمدن سازی اسلامی را هدف قرار داد تا بستری برای ظهور عدالت گستر عالم مهیا گردد. این فرصت را ارزشمند شمرده و به ساحت سخای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ادای احترام می کنم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران